Dacia Duster a trecut un prag psihologic în Germania, unde a reușit să intre, pentru prima dată, în top 10 al celor mai vândute SUV-uri de pe piață. În clasamentul SUV-urilor mici, Duster ocupă locul 4, după trei modele germane.
Dacia Duster își continuă ascensiunea pe cea mai mare piață de autovehicule din Europa, cea din Germania, acolo unde are de înfruntat concurența puternică a mărcilor locale și a puterii de cumpărare a populației, care își permite vehicule mai scumpe. Pentru prima dată de la intrarea pe piață, Dacia Duster a intrat în clasamentul celor mai vândute SUV-uri, având în luna martie o creștere de 62% și un volum total de 2.192 de unități. Pe întreg trimestrul 1, SUV-ul românesc a vândut 5.225 exemplare cetățenilor germani, mai multe cu 19,7% decât în perioada similară a anului trecut.
Cele mai vândute SUV-uri, potrivit datelor autorității de transporturi KBA, care publică statisticile privind înmatriculările, au fost Ford Kuga, BMW X1 și Nissan Qashqai. Clasamentul KBA cuprinde atât SUV-uri de clasă B, cât și compacte. În rândul celor mai mici SUV-uri, VW T-Roc este cel mai vândut, urmat de Opel Mokka și Opel Crossland. Duster a urcat pe locul patru, după aceste trei modele, fabricate în Germania.
În luna martie, Duster a depășit chiar și Sandero, care a fost până acum cel mai vândut model românesc în Germania, la fel ca și în Europa și pe celelalte piețe. Sandero a reușit să înmatriculeze în martie 2014 unități, în scădere față de martie 2017, însă are mai multe exemplare vândute pe întreg trimestrul, 6.170 unități, cu 3,1% mai multe ca anul trecut. Cele două modele produse de Dacia au în continuare cea mai mică pondere a achizițiilor făcute de companii, 6,8% la Sandero și circa 19 procente la Duster, în condițiile în care media pieței este de peste 50%. Unul dintre motive ar putea fi valoarea reziduală scăzută pe care o au mașinile Dacia.
Dacia Duster are în Germania un preț de pornire mai mic decât în România, 11.490 euro, iar Sandero începe de la 9.990 euro, pentru versiunea Stepway, cea care acoperă circa 80% din vânzări.