Grupul Volkswagen a decis să producă singur mașina electrică accesibilă pe care o anunțase anul trecut. Toate demersurile companiei au condus la derularea unui proiect propriu, ceea ce înseamnă că renunțarea la un parteneriat cu Renault s-a făcut în urma unor analize concrete de costuri. Noul model se va numi ID.1 și va completa gama electrică a mărcii, în care ID.2 urmează să fie lansat peste doi ani.
Volkswagen va lansa peste trei ani modelul ID.1 care va costa „aproximativ 20.000 de euro”, după cum a precizat compania într-un anunț făcut de CEO-ul Oliver Blume.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Generații de oameni asociază mărcile puternice ale Grupului Volkswagen cu prima lor mașină – și cu o mobilitate accesibilă. Ca grup cu mărci puternice, continuăm să ne asumăm această responsabilitate socială până în prezent. De aceea am Sunt foarte încântat că lansăm un proiect orientat spre viitor. Este vorba despre mobilitatea electrică de bază din Europa pentru Europa. Făcând acest lucru, combinăm un angajament clar față de Europa ca locație industrială și, în cele din urmă, acționăm în interesul clienților europeni”, a precizat Blume, referitor la noul model, care va rivaliza astfel cu viitorul Twingo, anunțat de Renault, dar și cu Dacia Spring și cu Citroen e-C3, modele care există deja pe piață.
Conform anunțului oficial, premiera noului model va avea loc în 2027, ceea ce însemnă că proiectul este într-un stadiu avansat, având în vedere că un automobil are nevoie de circa 5 ani de la momentul primelor schițe și până la lansare. Cel mai probabil, VW se va baza pe platforma ce va fi folosită pentru ID.2, care va fi micșorată în așa fel încât să se atingă reducerile de cost dorite.
Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen, spune că „viitorul este electric”, însă acesta ține cont și de faptul că noul model va fi declinat pentru toate cele trei mărci de volum pe care le coordonează: VW, SEAT (CUPRA) și Skoda. „Pentru ca electromobilitatea să se răspândească, sunt necesare vehicule atractive, mai ales în segmentul entry-level.
Promisiunea mărcii noastre este: electromobilitate pentru toți. Această promisiune este acum îndeplinită în Brand Group Core (n.r. Grupul de mărci de volum). În ciuda prețului atractiv, vehiculele noastre vor stabili standarde în segmentul entry-level în ceea ce privește tehnologia, designul, calitatea și experiența clienților. Această sarcină a devenit mai solicitantă din cauza creșterii costurilor la energie, materiale și materii prime. Un lucru este clar: electromobilitatea din Europa pentru Europa poate reuși numai cu sprijin politic și condiții-cadru competitive.”
CITEȘTE ȘI Șeful Citroen: „Nu ne deranjează comparația cu Dacia”. C3 Aircross rivalizează cu Duster inclusiv la prețVolkswagen a mai explicat că, pentru acest proiect, se va baza pe un grad ridicat de localizare în Europa, care, la rândul său, aduce beneficii Europei ca locație industrială. Compania mai adaugă și faptul că reducerea rutelor de transport ale componentelor va conduce la o reducere și mai mare a poluării cu CO2.
Volkswagen a reamintit că, încă de la finalul lui 2025, va prezent „mașina de familie urbană electrică”, adică ID.2 și versiunile pentru restul mărcilor din grup, care va costa „sub 25.000 de euro”. Informațiile oficiale arată că acest model va fi declinat pentru mărcile VW și Cupra, precum și sub forma a două SUV-uri de mici dimensiuni, pentru VW și Skoda. Toate vor fi produse în noua uzină din Spania.