Volkswagen AG va dezvolta un vehicul electric low-cost, pentru a concura cu rivalii din China, a anunțat cel mai mare producător auto european, după ce discuțiile cu Renault au eșuat, transmite Reuters.
Obiectivul grupului german este de a produce vehicule electrice (EV) în valoare de aproximativ 20.000 euro (21.746 dolari), premiera mondială fiind planificată în 2027, a informat VW, arată Agerpres.
"Este vorba de mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa. În acest scop, combinăm un angajament clar față de Europa ca locație industrială, o politică industrială europeană și, în cele din urmă, acționăm în interesul clienților europeni", a afirmat directorul general al Volkswagen, Oliver Blume.
În pofida prețului scăzut, modelul planificat va stabili standarde în ceea ce privește tehnologia, designul și calitatea, a declarat șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer.
Producătorul auto francez Renault și rivalul german Volkswagen au pus capăt discuțiilor pentru a dezvolta în comun o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, a anunțat săptămâna trecută directorul general de la Renault, Luca de Meo.
"Am dorit, de asemenea, să arăt că industria europeană poate lucra împreună ca o echipă și cred că asta este o oportunitate ratată, dar ar putea să apară altele", a spus Luca de Meo, confirmând informațiile apărute anterior pe surse.
Ambii producători auto sperau că, prin împărțirea muncii, vor fi reduse costurile, care reprezintă un obstacol cheie pentru companiile auto europene, afectate de importurile de mașini mai ieftine din China.
CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu a adus peste 110 muncitori și 116 utilaje la autostrada cu tuneluri pentru urșiȘi Stellantis a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preț de pornire de 23.300 euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmelor auto din China. Citroen e-C3, care va fi produs în Slovacia, va concura cu Dacia Spring, asamblat în China.
Vehiculele electrice și hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, pentru a contracara concurența din China.