Constructorul auto cu cele mai mari ambiții în sectorul electric a luat o decizie radicală, care va contribui, în pofida aparențelor, la creșterea vânzărilor acestui tip de vehicul. Este vorba despre oprirea producției primului său automobil electric, astfel încât uzina în care era asamblat să fie dedicată unui nou model.
Volkswagen anunță oprirea producției lui e-Golf, primul automobil electric al mărcii, care a fost prezentat în premieră în urmă cu aproape un deceniu și lansat pe piață în 2014. Acesta a reprezentat primul răspuns al mărcii germane la marea provocare a industriei auto: propulsia electrică, într-un moment în care Tesla făcea pionierat pe acest segment. VW e-Golf a fost fabricat în Dresda, iar sfârșitul producției a fost amânat în mod repetat, din motive ce țin de lansarea lui ID.3.
CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide RomâniaÎn uzina din Dresda, liniile vor fi pregătite pentru a asambla noul automobil electric, începând din ianuarie, fiind astfel completată producția din Zwickau.
Producția lui e-Golf în Dresda a început în 2017 și a însumat circa 50.000 de unități. Volumul fabricat al acestui model a fost însă mult mai mare, vânzările sale cifrându-se la circa 20.000 anual, în toată lumea. El a fost produs în principal la uzina din Wolfsburg, pe liniile pe care era fabricată și versiunea cu motoare pe combustie. În total, au fost vândute circa 145.000 de unități e-Golf, fiind unul dintre cele mai vândute automobile electrice din Europa.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture RomaniaCu toate acestea, e-Golf a fost doar un vehicul electric de tranziție, el fiind construit pe o platformă dedicată vehiculelor cu combustie, mai greoaie și neadaptată la provocările unui automobil electric. Autonomia sa a fost una redusă, de sub 200 km, în timp ce prețul a fost suficient de mare, circa 35.000 de euro, astfel încât să nu poată fi considerat o mașină populară.
CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personalăDanny Auerswald, directorul uzinei VW Dresda: „Sfârșitul lui e-Golf este de asemenea startul pregătirilor finale pentru ID.3. În câteva săpătămâni, vom deschide un nou capitol la „Transparent Factory” (n.r. nume dat uzinei). După Zwickau, suntem a doua locație din Europa care va produce vehicule bazate pe sistemul modular e-drive. Volkswagen subliniază atfel imprtanța uzinelor saxone în ofensiva electrică a grupului”.
CITEȘTE ȘI Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bineConversia fabricii pentru a putea produce ID.3 va dura aproximativ 3 săptămâni, după ce primele investiții au fost făcute deja în vara acestui an.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!VW ID.3 este primul automobil al mărcii care a fost dezvoltat pe platforma modulară MEB, dezvoltată special pentru astfel de vehicule. Arhitectura este diferită de cea a mașinilor cu motoare pe benzină sau diesel, având un ampatament mărit, care permite obținerea de spații interioare mai generoase. În același timp, amplasarea bateriilor pe podeaua mașinii necesită o regândire a volumelor întregului vehicul.