Volkswagen Group a anunțat primele rezultate financiare, privizorii, pentru 2020, cu un profit substanțial însă la jumătate din cel obținut în 2019, înainte de taxe și plățile generate de Dieselgate.
Volkswagen Group a dezvăluit câteva cifre din bilanțul pe 2020, într-un moment în care compania avea nevoie de vești bune care să compenseze informațiile referitoare la depășirea limitelor de emisii din UE, care vor atrage după sine amenzi. Potrivit anunțului ad-hoc, în pofida contextului generat de Covid-19, fără precedent, VW AG a reușit să încheie un al adoilea semestru „robust”. Compania mai precizează că livrările din trimestrul patru au depășit trimestrul anterior, recuperând „puternic” pierderile din prima jumătate a anului.
Volkswagen anunță astfel, cu aproape o lună înainte de termenul stabilit pentru publicarea bilanțului, un profit EBIT de circa 10 miliarde de euro, precum și un cash flow net, pe sectorul Automotive de circa 6 miliarde euro. Compania a anunțat anterior că, pentru depășirea țintelor de emisii, au fost făcute provizioane, astfel că rezultatele din semestrul al doilea nu vor fi afectate. Cu un an înainte VW AG reușise să atingă un nivel record de 19,3 miliarde euro profit înainte de taxe, ceea ce înseamnă că rezultatul net a scăzut cu aproape jumătate în 2020. Vânzările grupului au coborât anul trecut la 9,3 milioane de unități, față de 10,9 milioane de unități în 2019 și ar putea conduce la cedarea primului loc la nivel global japonezilor de la Toyota.
Amenda pentru emisiile medii pe flotele vândute de VW AG ar putea urca la circa 100 milioane, pentru o depășire de 0,5 g/km, la media flotei. VW Ag a anunțat că a realizat o medie a emisiilor de 99,8 grame/km, cu doar 0,2 grame sub pragul de 100 g/km, rezultatul fiind obținut cu ajutorul mai multor mărci din China, intrate într-un "pool" alături de VW Group.