Cel mai mare constructor de automobile din Europa pare să fi început o ieșire lentă din criza de semiconductori, având în vedere că a revenit la producția cu trei schimburi la principala uzină de mașini electrice.
Fabrica Volkswagen din Zwickau produce în acest moment șase automobile diferite, în trei schimburi, pe toate liniile de producție existente, o situație care nu a mai fost întâlnită la această uzină, cel puțin de când aici sunt asamblate exclusiv mașini electrice. Uzina produce aici cel mai vândut automobil electric al mărcii, SUV-ul ID.4, precum și modelul electric de bază, ID.3, și SUV-ul coupe ID.5, acestea vând și versiuni de caroserie. Tot aici sunt asamblate și modelele mărcilor Audi și Cupra, Q4 e-tron și Cupra Born.
Volkswagen a diminuat producția din cauza crizei de semiconductori, apoi fiind nevoită să scadă ritmul și din cauza războiului din Ucraina, care a generat o nouă criză, cea de cablaje auto. Acum, volumul de producție a urcat la 1900 de vehicule pe zi, potrivit unei declarații făcute de șeful VW Saxonia, care a declarat jurnaliștilor germani că fabrica va începe să recupereze din comenzile întârziate ale clienților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen mai are încă două uzine de vehicule electrice, care au produs și ele cu întârzieri și este de așteptat să crească și acolo ritmul de producție. Este vorba despre Hanovra, în primul rând, unde este asamblat noul ID.BUZZ, cu toate variantele sale, de pasageri și marfă, tot acolo fiind planificate și alte modele, dar și de Emden, o uzină cu o capacitate mai mică, în care este produs SUV-ul ID.4.