Volkswagen a dezvăluit primul automobil dezvoltat în parteneriat cu Xpeng, un startup chinez în care compania germană a investit și deține un pachet minoritar de acțiuni. Mașina a fost proiectată și dezvoltată integral de Volkswagen Group China Technology Company, cel mai mare centru de cercetare și dezvoltare al VW Group din afara Germaniei, având la bază platforma și tehnologiile Xpeng.
Volkswagen prezentase la începutul anului conceptul ID.EVO care avea să stea la baza modelului de serie. „Acesta nu este un viitor îndepărtat, ci unul gata să pornească la drum în curând”, spunea la acel moment Ralf Brandstatter, șeful VW în China.
Noul model marchează câteva premiere pentru VW: este primul model complet electric dezvoltat complet în China, primul de acest tip al parteneriatului cu JAC – Anhui, primul dintr-o serie de 20 de modele ce vor fi lansate în următorul an și primul care introduce noul limbaj de design, creat special pentru clienții chinezi. Totodată este și cel mai avansat și inteligent automobil al mărcii VW, fiind echipat cu tehnologie de asistență de Nivel 2++, bazată pe pachetul ADAS, inteligență artificială, actualizări over-the-air, arhitectură pe 800 volți și încărcare ultra-rapidă, autonomie de peste 700 km.
UNYX 08 va avea 5 metr lungime, cu un ampatament de 3,03 metri, două versiuni de motorizare, single-motor de 230 kW și dual-motor de 230 + 140 kW, precum și baterie LFP de la CATL.
Mașina va fi produsă de uzina VW Anhui din China și va începe livrările în prima jumătate a anului viitor.
Volkswagen dezvoltă și se pregătește să lanseze în paralel modele bazate pe platformele Xpeng și prin celelalte parteneriate, cu FAW și SAIC, conceptele acestora, ID.AURA și ID.ERA, fiind deja expuse în primăvara acestui an la Shanghai. VW ID.AURA anticipează un notchback cu propulsie electrificată, primul realizat pe platforma CMP special dedicată acestei categorii, iar ID.ERA este un SUV de mari dimensiuni, cu forme robuste, cu șapte locuri și motorizare de tip range-extender, ce va avea peste 1000 km autonomie.
VW a anunța chiar înainte de debutul lui ID.UNYX 08 faptul că va dezvolta propriile tehnologii de calcul, System-on-Chip (SOC), pentru sistemele avansate de asistență. Primele chip-uri produse de VW vor oferi asistență de Nivel 3 și vor fi dezvoltate de Carizon, parteneriatul dintre Cariad și Horizon Robotics, partenerii chinezi ai VW Group în domeniul chip-urilor.
















