Grupul Volkswagen a făcut publice o serie de informații legate de activitățile companiei în zona de vehicule autonome și conectivitate, într-un moment în care apăruseră mai multe zvonuri despre o posibilă închidere a parteneriatului Argo AI, pe care germanii îl au cu Ford.
Volkswagen va continua să investească în dezvoltarea conducerii autonome, atât în zona de vehicule, cât și în cea de software. În aceste preocupări intră și parteneriatul cu Ford, concretizat în Argo AI, o companie creată de Ford în care VW a cumpărat pe bani grei 50% din acțiuni, dar care acum nu mai este prioritar pentru VW.
Argo AI face parte din segmentul Mobility as a Service și Transport as a Service (MaaS/Taas), despre care VW spune că rămâne important pentru preocupările companiei, însă VW Vehicule Comerciale, care era responsabil cu dezvoltarea acestor servicii, va colabora cu un nou partener. „VW nu va mai investi în Argo AI”, a transmis compania, precizând în același timp că „în curând”, VW Vehicule Comerciale va anunța „cooperarea cu un nou partener pentru dezvoltarea tehnologiei de mobilitate autonomă pentru flotele sale”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
VW spune că versiunile autonome ale lui ID.Buzz sunt testate în prezent cu acest partener.
Grupul german a făcut o trecere în revistă și a situației subsidiarei CARIAD, compania care a fost creată pentru a dezvolta software, sisteme de operare, pentru vehiculele grupului. Pe acest segment de business, au fost încheiate două acorduri, unul cu Horizon Robotics, în China, și altul cu Bosch, pentru restul piețelor, care ar urma să înceapă să producă primele rezultate chiar din 2023. Cariad urmărește în prezent dezvoltarea de funcții de autonomie de Nivel 4.
„Concentrarea și viteza contează, mai ales atunci când se dezvoltă tehnologii ale viitorului. Scopul nostru este de a oferi clienților noștri cele mai puternice funcții în cel mai scurt timp posibil și de a face dezvoltarea noastră cât mai eficientă din punct de vedere al costurilor.”, a transmis noul CEO al Volkswagen AG, Oliver Blume.
Planurile companiei din punctul de vedere al vehiculelor fără șofer rămâne neschimbat: în 2025 ID.Buzz cu funcții de autonomie va putea fi comandat de primii clienți. În același timp sunt dezvoltate în continuare funcțiile pentru nivelurile 2 și 3 de autonomie, care permit șoferilor să ia mâinile de pe volan uneori (nivel 2) sau chiar să lase mașina în grija computerelor pe toate tipurile de drum (nivel 3).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Șeful Dacia România dezvăluie „găselnița” cu care a ieșit din impas marca românească. PLUS: Am învățat să mergem în ploaie. Noi vom trage de timp ca la fotbal. Vom trage de timp până când ne fluieră arbitrulVolkswagen a mai anunțat că toaate celelalte parteneriate încheiate cu Ford vor rămâne neschimbate, în timp ce la Argo AI va exista preocuparea pentru menținerea angajaților care vor lucra la propriile proiecte de conducere autonomă.
Parteneriatul Argo AI, în care VW a investit peste 2 miliarde de euro, a fost încheiat de fostul CEO, Herbert Diess, ca parte a acordului prin care VW a oferit contra cost platforma MEB, americanilor, pentru a dezvolt propriile vehicule electrice.