Vânzările de autovehicule comerciale din Europa continuă să scadă, pe fondul crizei de semiconductori și a efectelor pandemiei de coronavirus. În luna septmebrie, piața a avut aproape 7% scădere, dar cifrele pe primele trei trimestre sunt mult mai mari.
Înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut din nou, marcând un an și trei luni fără întrerupere de scăderi lunare consecutive. Potrivit datelor ACEA, se înregistrează o revenire a înmatriculărilor de camioane, dar vânzările totale de vehicule comerciale s-au contractat cu 6,6%, până la 133.873 de unități, din cauza scăderii segmentului vanurilor (LCV).
Cu excepția Spaniei (+0,1%), toate piețele majore din UE s-au confruntat cu scăderi: Franța (-11,0%), Italia (-10,7%) și Germania (-3,1%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, vânzările de vehicule comerciale au intrat pe un trend descendent de patru luni, însă în septembrie scăderea pare a se fi oprit (-0,2%), cu un volum de 1.741 unități înmatriculate, cu un rezultat anual, pe primele nouă luni, de 15.609 unități, corespunzător unei scăderi de -9,7%, mai bun decât media pieței europene.
Scăderea la nivelul Uniunii Europene, pe primele trei trimestre ale anului, a fost de -17,6%, cu un total de 1,18 milioane de unități. Cele mai mari patru piețe din regiune au fost toate pe minus, Spania înregistrând cel mai puternic declin (-23,0%). În toată regiunea (UE plus EFTA plus UK) vânzările au urcat la 1,48 milioane unități, cu o scădere similară celei din UE.
Pe segmentul LCV, înmatriculările au scăzut în septembrie cu 11,3%, până la 105.790 de unități, în UE, din cauza celor patru mari piețe din regiunie, Italia (-13,5%), Franța (-12,3%), Germania (-7,2%) și Spania (-3,5%). România a avut un volum de 1.146 unități, cu o scădere de 10,2%.
La nouă luni, înmatriculările de LCV-uri s-au contractat cu 21,2% față de aceeași perioadă din 2021. Cu excepția Ciprului (+6,4%) și a Slovaciei (+0,2%), toate piețele din UE au înregistrat scăderi, inclusiv cele patru mari: Spania (-27,7%), Franța (-22,4%), Germania (-18,9% ) și Italia (-12,4%). România are o scădere mare pe acest segment, 17,6%, cu 10.165 unități înmatriculate (peste 2.000 mai puține decât anul trecut).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Șeful Dacia România dezvăluie „găselnița” cu care a ieșit din impas marca românească. PLUS: Am învățat să mergem în ploaie. Noi vom trage de timp ca la fotbal. Vom trage de timp până când ne fluieră arbitrulPe celelalte segmente, evoluția a fost diferită. La camioane grele, piața a înregistrat o creștere de 21% în septembrie și are o creștere de 4,6% pe cele trei trimestre, iar pe segmentele de camioane medii, creșterea a fost de 18,3% în septembrie și de 1,5% pe nouă luni. La autobuze și autocare, cifrele privind înmatriculările au fost similare cu anul trecut în septembrie, cu scăderi pe marile piețe. După nouă luni, acest segment este în declin cu 4,8%.
România a raportat o creștere foarte bună la camioane grele (31,1%) în septembrie și are +13,1% creștere pe primele nouă luni. La camioanele medii, creșterea este de asemenea una mare (25,5%) în septembrie, cu un avans de 10,8% pe intervalul ianuarie – septembrie. Și pe segmentul de autobuze, țara noastră are o creștere foarte mare, 39,1% în luna a noua, cu un avans moderat (3,2%) pe toate cele trei trimestre.