Speranțele statelor est-europene, între care și România, de a atrage investiția VW Group într-o nouă uzină, se prelungesc încă două luni, după ce board-ul companiei a decis să discute din nou acest subiect în luna februarie.
Volkswagen prelungește suspansul în privința viitoarei uzine în care ar trebui să fie fabricate modelele VW Passat și Skoda Superb. Consiliul de adminsitrație a hotărât să amâne orice decizie în această privință, potrivit publicației germane Automobilwoche, care citează surse din interiorul board-ului. Informațiile mai spun că nu sunt luate în considerare alte țări, în acest moment, însă cel puțin România, Bulgaria și Serbia speră ca Turcia să fie abandonată, din cauza conflictului din Siria.
Volkswagen a ales în acest an orașul Manisa, aflat la 40 de km de Izmir, pentru a construi o fabrică multimarcă, cu o investiție de 1 - 1,2 miliarde euro. Argumentele VW pentru această locație sunt importante: o poziție regională excelentă, între Europa, Asia și Orientul Mijlociu, acces la transportul maritim, dar și o piață locală cu un potențial enorm. Uzina ar trebui să fie finalizată în 2022 și să producă circa 300.000 de vehicule anual. Atât VW, cât și Skoda depind de această uzină, deoarece amândouă mărcile au capacitățile de producție actuale complete. Șeful Skoda a declarat că ar putea vinde încă 100.000 de mașini anual în plus, dac ăar avea unde să le producă. Pentru moment, o parte din producția Skoda se va muta la Bratislava, un loc în care ar putea ajunge și viitoarea generație Passat, dacă fabrica din Turcia nu se mai construi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții VW au declarat că această întârziere a deciziei nu afectează planurile companiei.
VW Group a amânat momentul demarării construcției uzinei din cauza scandalului internațional generat de Turcia care a atacat Siria. VW și-a înființat compania locală care se va ocupa de construcție și producție, are toate planurile făcute și își dorește să nu fie nevoită să schimbe țara în care va fi ridicată fabrica.