Marca Skoda a anunțat un volum al mașinilor vândute în luna noiembrie mai mic decât cel înregistrat anul trecut, continuând astfel trendul declinului din acest an. Șeful companiei, Bernhard Maier, a declarat recent că acest lucru este cauzat de lipsa capacităților de producție.
Skoda a vândut în luna noiembrie 109.000 de vehicule, la nivel global, cu numai 1% mai puțin decât anul trecut, ceea ce reprezintă o diferență de numai 1.000 de vehicule. Situația s-a îmbunătățit față de lunile anterioare, când declinul era mai mare, însă pare a rămâne în zona negativă și în luna decembrie. Marca cehă a avut însă mai multe piețe importante pe care a crescut simțitor, inclusiv în Rusia (peste 10 procente) și Cehia, țara de origine (+5,7%).
Potrivit anunțului companiei, rezultatul din noiembrie a fost influențat de evoluția pieței din China, unde Skoda a avut o scădere peste media pieței, cu 27.100 vehicule, adică 3,2% mai puține decât anul trecut. Și în Uniunea Europeană cehii au înregistrat un declin, cu -3,6% în vest (41.700 vehicule) și -3,2% în est (4.300 vehicule). Pe cea mai mare piață din Europa, Germania, Skoda a înregistrat o scădere mare, de 9,5%, cu 15.600 vehicule vândute, cu aproape 2.000 de unități mai puține față de anul trecut. În schimb, în Franța Skoda a crescut cu 17%, la 3.400 de vehicule. Și în India, o piață pe care Skoda mizează foarte mult, marca cehă a obținut un rezultat mai slab cu 8,1% față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație GLA, într-un eveniment exclusiv digital„Global, suntem deasupra nievelului pieței, cu excepția Chinei, unde suntem sub presiune din cauza descreșterii continue a pieței”, a declarat Alain Favey, șeful vânzărilor Skoda.
Vânzările pe modele arată evoluții diferite: dacă SUV-urile mărcii continuă să crească, cu un procent foarte mare pentru Kamiq (aproepa 90%), modelel cu caroserie tradițională, Fabia sau Rapid, scad. În cazul Rapid, mașina a ieșit de pe multe piețe, în special din Europa, unde a fost înlocuită cu Scala, care deocamdată nu reușește să genereze volume foarte mari.
Bernhard Maier, CEO Skoda, a declarat într-un interviu că ar putea vinde cu circa 100.000 de autovehicule mai mult, într-un an, dacă ar avea spațiu industrial în care să-și producă mașinile potrivit cererii. El a amintit de uzina care ar fi trebuie să se construiască în Turcia și care a fost amânată, din motive politice.