Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a realizat încasări de 1,31 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 8,6% fațăde 2015.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înregistrat un avans de 8,6% al veniturilor proprii în 2016, față de anul anterior, de la 1,2 miliarde lei la 1,31 miliarde lei, pe fondul intensificării acțiunilor de control și a traficului, potrivit datelor preliminate transmise de companie la solicitarea News.ro. Creșterea se datorează intensificării acțiunilor de control, a traficului rutier și a scăderii cotei TVA, potrivit reprezentanților companiei.
În anul 2015, veniturile obținute de companie din încasarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, rovinieta, au fost în valoare de 936,67 milioane lei, acestea având o pondere de 77,8% din veniturile proprii. În 2016, ponderea acestora a scăzut la 77,4%, deși valoarea lor a crescut la 1,01 miliarde lei. Ținta de profit brut estimată pentru 2016 în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat de Guvern, de 396,03 milioane lei, a fost atinsă, potrivit reprezentanților companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, CNAIR a angajat un număr de 369 de persoane, dar alte 298 au părăsit compania. ”De asemenea, precizăm că au existat 298 de persoane care și-au încetat activitatea din diverse cauze: încetare contract individual de muncă (CIM), pensionare, desfaceri de contracte disciplinar, demisii, concedieri individuale”, se arată în răspunsul trimis de companie.
În 2015, CNAIR a obținut venituri totale de 4,06 miliarde lei (902 milioane euro), iar la finalul anului respectiv avea 5.905 angajați, potrivit raportului financiar trimis la Ministerul Finanțelor. Anul trecut, CNAIR a efectuat prima lucrare în regie proprie, repararea lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumită ”autostrada scufundată” din cauza gravelor probleme de structură.
În luna septembrie a anului 2016, Guvernul a aprobat reorganizarea fostei CNADNR, aceasta devenind CNAIR, care a preluat zona de finalizare a lucrărilor deja începute și de întreținere a drumurilor construite în România. În paralel, a fost înființată Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care ar trebui să se ocupe de proiectarea și construcția de noi autostrăzi, drumuri expres și naționale.