Vânzările alianței Renault-Nissan au crescut pentru al șaselea an consecutiv în 2015, sprijinite de livrări record în SUA, China și Europa, care au atenuat declinul înregistrat pe piețele din Rusia și Brazilia. Al patrulea cel mai mare grup auto din lume a raportat vânzări de 8,53 milioane de vehicule, în urcare cu 0,7%, de la 8,47 milioane de vehicule în 2014.
Aproximativ una din zece mașini vândute în lume este produsă de una dintre cele trei companii care formează alianța, anume Renault (Franța), Nissan (Japonia) și AvtoVAZ (Rusia), potrivit unui comunicat al grupului auto.
În 2015, principalele cinci piețe pentru alianța Renault-Nissan au fost SUA, unde grupul deține o cotă de 8,5%, China (5,3%), Franța (30%), Japonia (11,7%) și Rusia (32,3%).
Renault, proprietarul Dacia, a avut vânzări record de 2,8 milioane vehicule la nivel global în 2015, în creștere cu 3,3% față de anul anterior. Vânzările Dacia au crescut cu 7,7%, la 550.920 unități, de asemenea un nivel record.
CITEȘTE ȘI Șeful alianței Renault-Nissan se așteaptă la o creștere anuală de 5 - 6% a pieței auto chinezeȘi Nissan a consemnat cele mai bune rezultate anuale de până acum, cu livrări globale de 5,42 milioane vehicule, reprezentând un avans de 2,1% raportat la 2014. Marca Infiniti a producătorului nipon a raportat vânzări în urcare cu 16%, la un nivel record de 215.250 unități, pe fondul cererii în creștere în principalele piețe ale lumii.
Pe de altă parte, vânzările AvtoVAZ au scăzut cu 31,5%, la 305.491 unități, în condițiile în care piața auto din Rusia a consemnat un declin de peste 35%. Economia Rusiei a intrat anul trecut în recesiune, pe fondul scăderii cotațiilor petrolului și a sancțiunilor impuse de statele din Occident ca urmare a anexării Crimeei în martie 2014.
La nivel de alianță, Renault-Nissan a raportat vânzări de 517.799 unități în Rusia anul trecut, în coborâre cu 32,5%. În pofida declinului, cota de piață a grupului a crescut la 32,3%, de la 30,2% la finele anului 2014.