Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut cu 2,8% în ianuarie raportat la perioada similară a anului trecut, la 3.634 unități, contrar evoluției pieței auto germane, care a crescut cu 3,3%. În pofida vânzărilor în coborâre, cota de piață a constructorului de la Mioveni a crescut ușor față de decembrie.
Astfel, la finele lunii ianuarie, Dacia avea o cotă de piață în Germania de 1,7%, față de 1,5% în decembrie anul trecut, arată datele Biroului german de înmatriculări auto KBA.
Înmatriculările Renault, proprietarul Dacia, au înregistrat un declin de 6,7% în ianuarie, la 6.206 unități, corespunzător unei cote de piață de 2,8%.
CITEȘTE ȘI Vânzările Dacia au crescut cu 7,7% anul trecut, la peste 550.000 de unitățiGrupul german Volkswagen a raportat scăderi pentru patru dintre cele cinci mărci de autoturisme, în frunte cu marca omonimă, care a consemnat un declin de 8,8%, la 47.147 unități. Singura divizie care a înregistrat creșteri a fost Audi, cu un avans de 22,5% al înmatriculărilor, la 21.741 unități.
Vânzările de autovehicule Dacia pe piața germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unități, ceea ce plasează Germania pe locul trei în clasamentul piețelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc față de anul 2014. Pe primele două poziții se află Franța (100.035 unități) și Spania (55.168 unități).