Germania intenționează să acorde până la 5.000 de euro celor care doresc să achiziționeze mașini electrice sau hibrid pentru a sprijini comercializarea autovehiculelor de acest tip, având în vedere că prețul destul de ridicat al acestora ține cumpărătorii la distanță, transmit Reuters și Bloomberg.
Autoritățile germane au ca obiectiv creșterea numărului de mașini electrice înmatriculate în Germania la 1 milion, până în 2020, dar deocamdată nu au reușit să convingă prea mulți șoferi să renunțe la alternativele mai poluante, dar mai ieftine.
Potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto, anul trecut au fost înregistrate 23.500 de autovehicule electrice și hibrid plug-in (cu baterii reîncărcabile la o sursă externă de energie) în Germania, din care doar 12.300 erau integral electrice. În total, numărul de astfel de mașini era de circa 50.000 la finele anului trecut, foarte departe de obiectivul stabilit de autorități pentru 2020.
CITEȘTE ȘI Porsche va lansa versiuni hibride pentru toate modelele sale“Pentru a asista la o creștere semnificativă a pieței, avem nevoie de subvenții pentru cumpărători. Politicienii trebuie să acorde urgent stimulentele necesare“, a declarat Matthias Wissmann, directorul asociației germane a producătorilor auto -VDA.
Guvernul dorește ca stimulentele să fie plătite, parțial, de producătorii de autovehicule electrice, care ar urma să suporte circa 1.500-2.000 de euro pentru fiecare mașină vândută. Cancelarul Angela Merkel va discuta pe această temă cu directorii din domeniul auto săptămâna viitoare.
Pe lângă acordarea acestor subvenții, guvernul german plănuiește să finanțeze construirea a 16.000 de puncte de alimentare pentru vehicule electrice și să impună autorităților locale înlocuirea treptată a flotei auto cu una formată integral din modele electrice.
Problemele grupul Volksawgen, acuzat de falsificarea testelor de mediu, au accelerat eforturile autorităților de a sprijini dezvoltarea pieței de mașini electrice. Producătorul german a recunoscut că a instalat dispozitive care maschează nivelul emisiilor pe aproximativ 11 milioane de automobile la nivel mondial, în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.