Vânzările producătorului de automobile sport Porsche au crescut cu 4% după primele 3 trimestre din 2017, principalul motor de creștere fiind noua generație Panamera, alături de cel mai vândut model al mărcii, Macan.
Porsche a atins la finalul lunii în septembrie un volum de 185.898 de mașini vândute la nivel global, de la începutul anului, cu 4% mai multe decât anul trecut, pe același interval. Ritmul de vânzări a scăzut ușor față de prima jumătate, când era înregistrată o creștere de 7 procente. Dacă vânzările vor depăși un prag de 5% creștere, Porche ar putea depăși pragul de 250.000 de unități vândute anul acesta.
Porsche Panamera, modelul GT al mărcii, care a fost înnoit anul trecut, iar anul acesta a primit și caroseria Sport Turismo, a avut un salt spectaculos, cu 73% vehicule vândute în plus, la peste 19.000 de unități. Cel mai vândut model al mărcii a rămas SUV-ul Macan, care a crescut cu 3%, la peste 73.000 de exemplare livrate clienților. Celălalt SUV, Cayenne, aflat în prag de schimbare de generații, a înregistrat o scădere de 3 procente, însă volumul său este în continuare important pentru marcă, peste 49.000 de mașini fiind vândute în cele 9 luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca și pentru alte mărci premium, cea mai mare piață este China, aici fiind livrate, în cele trei trimestre din 2017, 49.229 untiăți, cu 10% mai multe ca anul trecut. Pe locul al doilea se află Europa, care a înregistrat un volum în creștere, cu 4% mai mare, respectiv 60.838 vehicule Porsche. Acest rezultat ar fi fost și mai bun dacă Germania, piața de origine a mărcii nu ar fi înregistrat anul acesta o scădere de 1 procent, la 21.880 unități. Nu în ultimul rând, SUA, Canada și America de Sud au adus o creștere de 4%, cu un volum total de 50.386 unități vândute.
”Optimist, considerăm că rezultatele din 2017 vor depăși nivelul ridicat din anul precedent. Ne bazăm pe faptul că, în prezent, oferim cea mai atractivă gamă de pro-duse pe care Porsche a avut-o vreodată”, a explicat Detlev von Platen, Membru în Consiliul Executiv, Responsabil pentru Vânzări și Marketing, în cadrul Porsche AG. Potrivit acestuia, ritmul mașinilor cu propulsie alternativă ia avânt și la Porsche. ”În prezent, unul din patru modele Panamera livrate este hibrid. Iar acum câștigăm teren și cu noul Cayenne.”
Anul trecut, Porsche AG a înregistrat un volum record de vânzări, 237.778 automobile, cu 5,6% mai multe decât un an înainte. Ținta anterioară, de 200.000 de unități anual, a fost atinsă în 2015, următoarea, cea de 250.000 de unități anual, fiind prognozată pentru 2018.