Vânzările mărcii Volkswagen la nivel mondial au scăzut în februarie cu 4,7%, la 394.000 de autovehicule, în contextul în care singura piața pe care livrările brandului au avut o evoluție pozitivă a fost Europa.
Livrările Volkswagen în China, cea mai mare piață auto la nivel global, au scăzut cu 3% luna trecută, la 170.500 de mașini, după ce în ianuarie vânzările pe această piață avansaseră cu 15%, la un nivel record.
Vânzările VW în America de Nord au scăzut cu 6,7%, de 41.000 unități, în timp ce în Europa acestea au crescut cu 3,7%, la 126.400 de automobile. Cel mai mare declin a fost înregistrat în America de Sud, unde vânzărileVW s-au redus cu aproape o treime, la 27.000 de unități.
CITEȘTE ȘI Porsche a obținut, în 2015, cele mai bune rezultate financiare din istoria companieiPer ansamblu, brandul Volkswagen a vândut în primele două luni ale anului 915.800 de autovehicule, în scădere cu 0,5% față de perioada ianuarie - februarie 2015.
Vânzările grupului Volkswagen la nivel global au scăzut anul trecut pentru prima dată în ultimii 13 ani, contractându-se cu 2%, la 9,93 milioane de unități. Rezultatele slabe înregistrate de grupul auto au fost determinate de scăderea vânzărilor mărcii Volkswagen, celelalte divizii înregistrând creșteri. Vânzările sub marca Volkswagen la nivel global au scăzut cu 4,8% în 2015, la 5,82 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat în ultimii 11 ani.
Grupul Volksawgen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria sa, după ce a admis că a instalat un soft ilegal pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial, dispozitivul permițând ascunderea nivelului real al noxelor emanate de mașini.