Renault vrea să dubleze capacitatea de producție și cota de piață a societății sale mixte din Iran, deoarece economia se deschide, a anunțat Peyman Kargar, vicepreședintele Renault pentru regiunea Africa, Orientul Mijlociu și India și director general al Renault Pars, transmite Reuters.
Producătorul auto francez are ca obiectiv să ajungă la o cotă de piață de 20% în Iran, de la 10% în 2012. Pentru a-și îndeplini acest plan pe termen mediu, compania va trebui să-și dubleze capacitatea de producție, a explicat Peyman Kargar, prezent la o conferință desfășurată la Londra.
Anul trecut, Renault a vândut pe piața iraniană 51.500 de vehicule și a avut o cotă de piață de 4,8%. În prezent, compania vinde trei modele și explorează alte posibilități cu cei doi parteneri ai săi, Saipa și Iran Khodro, a anunțat un purtător de cuvânt.
Renault Pars este o societate mixtă deținută de Renault și Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO). Înainte de înăsprirea sancțiunilor împotriva Iranului, în 2011, Renault avea o prezență importantă aici, deținând o cotă de piață de aproximativ 10%.
CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz, acuzată în instanță că a utilizat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediuȘi directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anunțat recent că producătorul auto intenționează să aibă o prezență ''mult mai masivă'' în Iran și va căuta mai mulți parteneri pentru reluarea afacerilor în această țară, unde piața auto ar urma să urce cu cel puțin 50%.
Companiile auto importante își pregătesc revenirea pe piața din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancțiunilor.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan.
Sursa:Agerpres