BMW a raportat un profit și venituri record pentru 2015, susținute de creșterea vânzărilor de automobile la aproape 2,25 milioane de unități, potrivit raportului financiar al grupului german. Cel mai mare producător auto de lux mizează pe noi creșteri în acest an, impulsionate, în principal, de ultimele modele din Seria 7.
Profitul net al BMW a avansat anul trecut cu 10%, de la 5,82 miliarde euro la aproape 6,4 miliarde euro, în timp ce veniturile au crescut cu 14,6%, la 92,2 miliarde euro.
BMW a înregistrat un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) de 9,6 miliarde euro, în urcare cu 5,2% de la 9,2 miliarde euro în 2014. Avansul a fost sprijinit de creșterea vânzărilor sub cele trei mărci ale grupului (BMW, Mini și Rolls-Royce) de la 2,11 milioane unități la aproape 2,25 milioane unități, se arată în raport.
CITEȘTE ȘI BMW și-a avertizat angajații de la Rolls-Royce cu privire la riscurile ieșirii din UECu vânzări record de 1,9 milioane mașini sub marca BMW, în creștere cu 5,2% față de 2014, grupul german s-a menținut pe prima poziție în clasamentul mondial al producătorilor auto de lux pentru al 11-lea an consecutiv. Trendul ascendent al vânzărilor va continua și în acest an, susținut de noua generație Seria 7, potrivit grupului.
"Mizăm din nou pe volume record în 2016, vânzările fiind estimate să crească ușor față de anul trecut", a spus directorul general al BMW, Harald Krueger.
Grupul german, care în această lună sărbătorește 100 de ani de la înființare, a pierdut teren în fața principalilor rivali în luna ianuarie, fiind depășit atât de Mercedes-Benz, numărul doi mondial pe segmentul premium, cât și de Audi, divizia de lux a Volkswagen.
BMW a propus acționarilor un dividend de 3,2 euro pentru fiecare acțiune ordinară și de 3,22 euro pentru acțiunile preferențiale, în creștere de la un dividend de 2,9 euro, respectiv 2,92 euro, plătit în 2015.