Vânzările de autoturisme noi Dacia la nivel mondial au crescut cu 6,1% în 2016, la un nivel record de 542.542 de unități, de la 511.501 unități în 2015, potrivit datelor publicate marți de proprietarul mărcii, grupul francez Renault.
În cazul vehiculelor comerciale ușoare, Dacia a consemnat o creștere de 5,7% a vânzărilor, de la 39.438 de unități în 2015 la 41.677 de unități în 2016, scrie News.ro.
În acest fel, vânzările totale ale Dacia au avansat cu 6% în 2016, de la 550.939 de vehicule în urmă cu un an la 584.219 unități în 2016.
În Europa, vânzările de vehicule ale mărcii Dacia au urcat cu 10,8%, la un nivel record de 415.010 vehicule.
Grupul Renault a înregistrat o creștere record a vânzărilor globale în 2016, de 13,3%, la 3,18 milioane de autoturisme și vehicule comerciale ușoare. În Europa, avansul a fost de 11,8%, la 1,8 milioane de vehicule.
Atât marca Renault cât și marca Dacia au consemnat anul trecut vânzări record de vehicule la nivel global, se arată în comunicatul grupului.
Marca Renault a obținut în 2016 o creștere de 14,2% a înmatriculărilor de vehicule (autoturisme și vehicule comericale ușoare) la nivel mondial, la 2,48 milioane de unități. În cazul autoturismelor, livrările au urcat cu 14,5%, la 2,1 milioane de unități. În Europa, Renault a devenit a doua cea mai bine vândută marcă, după o creștere de 12,1% a înmatriculărilor, la 1,39 milioane de vehicule.
Pe piața din Franța, grupul Renault a obținut cele mai bune performanțe ale vânzărilor din ultimii cinci ani. Renault și-a îmbunătățit poziția de lider a brandului, cu o cotă de 22,3% pe piața autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare, în timp ce vânzările Dacia au atins un nivel record de 112.000 de unități. Dacia s-a plasat în acest fel pe pozițai a patra în funcție de vânzările către automobiliștii privați.
La nivel internațional, comunicatul menționează că Dacia și Renault ocupă primele două poziții pe piața din Maroc, înmatriculările grupului avansând cu 22,5%, ceea ce i-a conferit o cotă de piață de 37,8%.
Pentru 2017, grupul Renault anticipează o creștere a pieței auto mondiale cu 1,5%-2% comparativ cu 2016. Pentru piața europeană, grupul estimează un avans de 2% și un ritm similar în Franța. În aceste condiții, Renault se așteapă la o creștere sustenabilă a vânzărilor și cotei de piață a grupului atât în Europa cât și în restul lumii.