Vânzările de automobile diesel scad dramatic de la an la an și de la o lună la alta, presate de scandalurile privind emisiile, dar și de avansul mașinilor electrice și hibride. În luna mai, ponderea mașinilor noi echipate cu motoare cu motorină a coborât la 35% din totalul pieței.
Europa este tot mai decisă să renunțe la motoarele diesel, după cum arată statisticile Jato, privind înmatriculările din luna mai. Volumul vânzărilor de mașini noi diesel a scăzut față de anul trecut cu 19% și au ajuns la o pondere de numai 36% din piață (aproximativ 500.000 de automobile), o valoare ce ar fi părut utopică în urmă cu un deceniu, când dieselul era la putere.
CITEȘTE ȘI Cum să alegem locația ideală pentru un team-building sau alte evenimente business? 5 recomandări de la specialiștiPierderea de cotă de piață a fost deteminată atât de creșterea cu 15% a pieței de motoare pe benzină, care a urcat la 56% din piață, respectiv 784.000 de unități, dar și de avansul înregistrat de mașinile electrice și hibride, 27% peste nivelul de anul trecut și cu o cotă de piață de peste 5% în luna mai, care reprezintă aproximativ 75.000 de untăți.
Potrivit Jato, clasamentul vânzărilor de mașini electrice a fost condus de Renzult Zoe, cu 2.392 unități, urmat de Nissan Leaf, cu 2339 unități, ambele modele fiind construite de Alianța Renault Nissan, acestea fiind urmate, la distanță, de VW e-Golf, cu 1.451 de unități. Pe locul patru s-a situat BMW i3, 1.104 exemplare, iar pe locul cinci - Tesla Model S, cu 1.014 unități.
În segementul hibridelor plug-in, în luna mai cel mai vândut a fost Mitsubishi Outlander, urmat de VW Passat și de trei modele premium: BMW Serie 5, Volvo XC60 și BMW Serie 3.
În segmentul hibridelor, Toyota domină categoric, cu SUV-ul C-HR, alături de Taris, Auris și RAV4. Kia Niro este pe locul 5, în preferințele europenilor din acest segment.