Dacia a anunțat rezultatele de vânzări pentru primele șase luni ale acestui an, volumul total înregistrat fiind mai mare de cât cel înregistrat în anul anterior.
Dacia a reușit să vândă în acest an, în intervalul ianuarie – iunie, cu aproximativ 15.000 de vehicule mai mult, ceea ce reprezintă o creștere de 5,9% față de intervalul similar din 2021. Toate modelele au înregistrat creșteri, însă apariția lui Spring, care s-a vândut în 20.000 de unități, poate fi considerată cauza principală a avansului mărcii românești de automobile.
În total, Dacia a vândut 277.885 vehicule, din care Sandero a vândut 112.000 unități, +1,8%, Duster, 99.000 unități, +5,5%, Spring, 20.000 unități și Jogger, 21.700 unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu aceste rezultate, marca Dacia reușește să se mențină pe locul 3 în Europa pe segmentul de vânzări către persoanele private în condițiile în care marca nu mai vinde vehicule comerciale. În plus, Dacia Sandero este modelul cel mai vândut din Europa către clienții privați, poziție pe care o ocupă încă din 2017. Duster are aceeași poziție în clasament, pe segmentul SUV-urilor.
Dacia precizează că are o rată foarte bună de clienți noi, asta însemnând că 76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa au avut anterior altă marcă de mașină. În același timp, fidelitatea clienților este foarte bună: 64% din clienții Dacia și-au cumpărat tot o mașină a acestei mărci, o cotă considerată cea mai mare din piață.
Pentru perioada următoare, Dacia așteaptă rezultate la fel de bune, prin prisma comenzilor ce urmează să fie onorate: Spring înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022, noul model Jogger are peste 50.000 de comenzi în acest an.
Dacia a prezentat luna trecută noua identitate vizuală, noul logo, care va fi prezent pe mașini începând de la sfârșitul acestui an. Clienții pot deja comanda mașinile cu noul logo, care va fi expus în premieră la Salonul de la Paris.
CITEȘTE ȘI CFR prezintă prima "lista neagră"În România, Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 16.382 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 34% față de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. Modelele sale s-au aflat pe primele patru locuri în clasamentul celor mai vândute mașini: Dacia Logan (5.611 unități), urmat de Duster (3.892 unități), Sandero (2.894 unități) și Spring (2.385 unități). Spring este lider al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.
Cei de la Dacia spun că marca și-a majorat cota de piață în Europa cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piață în scădere cu 14,6%.
Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienții particulari în România (locul 1), Franța (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), și în Ungaria (locul 3). Pe piețele din Spania și Belgia, Dacia ocupă locul 4 în același clasament referitor la vânzările către clienții persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri față de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziția a 9-a și înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piața vehiculelor vândute clienților particulari.
În afara Europei, Dacia se menține în poziția de lider de piață în Maroc.
Comenzile cumulate ale modelului Spring și ale modelelor cu propulsie mixtă benzină - GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Față de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.
Performanțe ale modelelor Dacia:
- Spring : Locul 3 în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienții persoane fizice .
- Sandero : Rămâne, din anul 2017, cel mai vândut autoturism către clienții persoane fizice din Europa.
- Duster : Din 2018, cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice din Europa.
- Jogger : Cel mai accesibil vehicul de familie cu 7 locuri de pe piață. Majoritatea comenzilor (64%) sunt pentru versiunea cea mai bine echipată.