Dacia începe să recupereze pierderile din Franța, cauzate de dispariția temporară a lui Spring și de pierderea subvenției, fiind vizibilă o creștere a vânzărilor modelului electric al mărcii, care rămâne cel mai ieftin de pe piața auto din Franța. Pentru moment, însă, vânzările Dacia rămân mai mici decât cele de anul trecut, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor Spring, pe piața din Franța, comparativ cu lunile anterioare, dar este în continuare la mare distanță de volumele pe care le înregistra în urmă cu un an.
Cu un total de 705 Spring vândute în noiembrie, Dacia și-a dublat performanțele din septembrie sau octombrie, însă mai are mult până să revină la cele 2.500 de unități pe care le înmatricula în noiembrie 2023, dacă va mai reveni vreodată.
În același timp, Sandero continuă să crească, cu 8 procente, sfidând parcă faptul că are deja patru ani de când a fost lansat pe piață. Cu 5.686 de unități înmatriculate, Sandero rămâne al treilea cel mai vândut automobil din Franța, după cele două vedete franceze, Reanault Clio și Peugeot 208.
Și Duster continuă să crească, pe fondul creșterii producției și livrărilor de mașini de la uzina din Mioveni, semn că francezii au adoptat deja noul SUV, deși au existat regrete față de motorizările și performanțele generației anterioare.
Cu un total de 3.412 exemplare înmatriculate în noiembrie, Duster 3 este deja al treilea cel mai vândut SUV din Franța, după Peugeot 2008 și Renault Captur, având cu peste 1000 de unități în plus față de cât vindea Duster 2 în urmă cu un an.
În schimb, Dacia asistă la o pierdere de popularitate pentru Jogger, care a avut în noiembrie o scădere de 26%, cu 1528 de unități vândute, cu 500 mai puține decât în urmă cu un an.
În total, Dacia a înmatriculat 11.388 de autoturisme în Franța, în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o scădere de 6,5%, generată de evoluția dramatică a lui Spring. Având în vedere că declinul a fost mai mic decât cel al pieței pe ansamblul ei, cota de piață a mărcii Dacia s-a îmbunătățit la 8,5%.
CITEȘTE ȘI Surpriză la Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat înainte de termen, acționarii au acceptat demisiaDupă 11 luni, scăderea Dacia raportată la anul anterior s-a mai micșorat, dar rămâne vizibilă: -9,1%, cu 129.875 autoturisme, din care 84% scădere a lui Spring este și explicația principală: 4.296 de exemplare în cele 11 luni din 2024, față de cele 27.000 câte vindea în urmă cu un an.
Și Jogger a pus umărul la declinul Dacia, cu o scădere de 12,8% (circa 3.000 de exemplare mai puțin decât anul trecut), în timp ce Sandero și Duster echilibrează parțial balanța vânzărilor, cu creșteri: 69.176 de exemplare vândute pentru primul și 36.118 pentru SUV.
Întreaga piață auto din Franța, a doua cea mai mare din UE, a înregistrat un volum de 1,5 milioane de autoturisme înmatriculate în primele 11 luni, ceea ce înseamnă că s-a contractat cu 3,7% față de anul trecut. Autoritățile au anunțat o reducere substanțială a subvenției acordate pentru mașini electrice, ceea ce înseamnă că vom asista la noi scăderi în lunile următoare.