Înmatriculările Dacia pe piața din Germania sunt încă pozitive, pe o piață în care Volkswagen a scăzut din nou, la fel și Audi, dar și Renault, în timp ce alți competitori cresc vertiginos.
Piața din Germania a reînceput să crească, cu un avans surprinzător de 9,1%, după ce în lunile anterioare scăzuse puțin câte puțin. Unul dintre motoarele principale de creștere este, se pare, demararea unui nou program de subvenții pentru mașini electrice și hibride, care a adus creșteri masive unora dintre mărci, însă altele au rămas în zona negativă. VW și Audi, de exemplu, au înregistrat scăderi de -4,6% și, respectiv, -4,3%, în timp ce celelalte două mărci ale grupului, SEAT și Skoda, au crescut cu 35% și 3,9%. Dintre celelalte mărci, BMW a avut o creștere masivă, 42%, la fel și Citroen, 30%, Jaguar, 37%, Mitsubishi și Peugeot, de asemenea. Cu scăderi au încheiat luna MINI, Renault, Honda, Jeep sau Nissan.
În acest context, Dacia își menține un ritm propriu, cu o creștere cu o singură cifră, dar constantă. Cu un volum de 7.807 autoturisme înmatriculate în mai, cu 3,9% mai multe ca anul trecut, Dacia păstrează o cotă de piață bună, 2,3%, ajungând la 33.738 unități înmatriculate de la începutul anului, cu 8% mai multe față de 2018. Vânzările Dacia se bazează în egală măsură pe Sandero Stepway și Duster, însă modelele Logan contribuie și ele la o prezență bună a mărcii pe cea mai mare piață auto din Europa.
CITEȘTE ȘI Brandul VW investește 4 miliarde de euro în digitalizare, dar taie 4.000 de locuri de muncăO surpriză a pieței din luna mai a fost generată și de revenirea motoarelor diesel, care păreau că vor dispărea încet, dar sigur. După ce au fost interzise în câteva orașe, lansarea noilor generații de motoare diesel nepoluante a determinat o creștere de 16 procente a vânzărilor de mașini diesel și o revenire la o cotă de 33,3%, în timp ce motoarele pe benzină au crescut cu numai 0,7%. Motoarele electrice, hibrid și plug-in hibrid au crescut cu 100%, dar cota lor de piață este încă la 1,4%.