Bruxelles-ul atenționează: Infrastructura fizică a României continuă să fie subdezvoltată după aderare și limitează perspectivele de creștere ale țării. Rețeaua rutieră - una dintre cele mai puțin dezvoltate din UE

Bruxelles-ul atenționează: Infrastructura fizică a României continuă să fie subdezvoltată după aderare și limitează perspectivele de creștere ale țării. Rețeaua rutieră - una dintre cele mai puțin dezvoltate din UE
scris 5 iun 2019

Calitatea infrastructurii, inclusiv în sectorul transporturilor, al energiei, al deșeurilor și al apelor reziduale, rămâne scăzută și limitează perspectivele de creștere ale României, potrivit Comisiei Europene, care notează că infrastructura fizică a țării continuă să fie subdezvoltată, în pofida investițiilor publice semnificative după aderarea la Uniunea Europeană.

“Starea generală și fiabilitatea rețelelor rutiere și feroviare sunt foarte slabe. Infrastructura nu ține pasul cu nevoile în materie de trafic generate de o economie în expansiune. Rețeaua rutieră este una dintre cele mai puțin dezvoltate din UE, iar reforma sectorului feroviar a rămas în urmă”, arată Comisia în raportul pe 2019 privind recomandările specifice pentru România.

Urmărește-ne și pe Google News

Executivul de la Bruxelles recomandă autorităților de la București să axeze politica economică în materie de investiții pe sectorul transporturilor, vizând în special sustenabilitatea acestuia, pe sectorul energetic cu emisii scăzute de dioxid de carbon și pe eficiența energetică, pe infrastructura de mediu și pe inovare, ținând seama de disparitățile regionale.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
VIDEO Protest în versuri la Ministerul Transporturilor. Lirica sindicală scoate din subteranele metroului șlagăre pentru demiterea ministrului Cuc și a directorului Metrorex CITEȘTE ȘI VIDEO Protest în versuri la Ministerul Transporturilor. Lirica sindicală scoate din subteranele metroului șlagăre pentru demiterea ministrului Cuc și a directorului Metrorex

Totodată, România trebuie să îmbunătățească procesul de pregătire și stabilire a priorităților în ceea ce privește proiectele mari și să se accelereze punerea în aplicare a acestora, precum și să îmbunătățească eficiența achizițiilor publice și să asigure punerea în aplicare integrală și sustenabilă a strategiei naționale în domeniul achizițiilor publice.

O altă problemă care împiedică realizarea proiectelor de infrastructură este slaba absorbție a fondurilor europene, consideră Comisia.

“Absorbția fondurilor UE este împiedicată de factori precum capacitatea administrativă limitată de a pregăti, de a ierarhiza în funcție de priorități și de a pune în aplicare proiectele mari de investiții. În pofida recentelor proiecte mari de infrastructură care sunt în curs de pregătire și de trimitere spre aprobare către Comisia Europeană, lipsesc încă proiecte importante, cum ar fi autostrada Sibiu-Pitești (care asigură legătura cu coridorul Rin-Dunăre și coridorul Orient/Est-mediteraneean din cadrul TEN-T), iar implementarea în general continuă să înregistreze întârzieri. În plus, absorbția fondurilor UE a fost determinată până acum de proiecte elaborate pentru perioada de programare anterioară și nu a fost încă pusă la punct o rezervă de proiecte noi pentru actuala perioadă de programare”, potrivit documentului citat.

Comisia notează că emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier au crescut puternic în România în ultimii cinci ani. În plus, nivelul foarte scăzut al investițiilor în lucrări de întreținere a redus viteza de circulație a trenurilor și a afectat timpul de livrare a mărfurilor prin intermediul transportului feroviar.

De asemnea, transportul urban “este afectat de subfinanțarea cronică, de organizarea necorespunzătoare a sectorului și de slaba capacitate administrativă a furnizorilor locali. În plus, infrastructura din sectoarele energiei, deșeurilor, apei și apelor reziduale și interconectarea rețelelor energetice continuă să fie deficitare”.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeana
recomandari de tara
infrastructura
proiecte investitii
fonduri ue