Un automobil electric, marcat ca mașină de test cu conducere autonomă, a provocat un grav accident de circulație în zona orașului Zainingen, potrivit informațiilor poliției preluate de presa germană. Un bărbat a decedat, iar alte nouă personae au fost rănite, în urma impactului care a implicat cel puțin patru vehicule. Poliția încearcă să afle care au fost cauzele pentru care mașina a părăsit band ape care circula.
Un automobil BMW iX, la volanul căruia se afla un bărbat în vârstă de 43 de ani, a ieșit de pe banda pe care circula, într-un viraj, și a intrat în plin într-un Citroen care circula în sens invers. Evenimentul s-a produs în landul Baden-Wurtenberg, între Stuttgart și Ulm, pe un drum național.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La volanul automobilului francez lovit de BMW se afla o persoană de 70 de ani, care n-am mai putut redresa mașina, aceasta ricoșând la rândul său pe cealaltă bandă, unde a lovit un Seat Alhambra, în care se afla șoferul și o altă persoană. În timp ce Seat-ul a luat foc în urma impactului, primul automobil, BMW, a lovit o a doua mașină, un Mercedes Vito, după cum scrie presa din Germania, care acordă ample spații evenimentului. În mașina care a provocat întreg carambolul se mai aflau și alte persoane, inclusiv doi copii. Șoferul aflat în Mercedes Vito a decedat pe loc, alte opt persoane au fost transportate la diferite spitale, cu ajutorul a patru elicoptere și mai multe ambulanțe.
Primele informații transmise de poliție se referă la faptul că nu sunt cunoscute deocamdată cauzele pentru care mașina BMW a ieșit de pe banda proprie și că pe automobil erau aplicate inscripții care menționau că este un vehicul autonom aflat în teste.
Pagubele materiale estimate de autorități în primele relatări vorbesc despre cel puțin 170.000 de euro.
Germania este prima țară din Europa care a legiferat circulația vehiculelor fără șofer, însă testele cu aceste automobile pot fi efectuate doar în anumite condiții, pe șosele strict delimitate. Mai mulți producători, inclusiv cei trei mari constructori germani, VW Group, BMW Group și Mercedes-Benz, au anunțat că fac teste cu acest tip de vehicule, însă este vorba despre cele cu autonomie de nivel 3 sau 4, în care șoefrul trebuie să fie prezent la volan, pentru a interveni în caz de pericol.