Șase trenuri suplimentare sunt introduse în circulație începând de marți, în urma discuțiilor purtate cu compania Alstom și a plății unor facturi pentru prestații de mentenanță aferente anului 2022, anunță Metrorex.
În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 - 10 minute, de la circa 15 minute astăzi, pe toată rețeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.
Creșterea timpilor de așteptare în stații este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom, cu care Metrorex are un contract în vigoare, numărul trenurilor aflate în circulație fiind cu 38% mai mic decât în mod normal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După ce Alstom a amenințat că ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanță la metrou din cauza neplăți serviciilor timp de aproape un an, Metrorex răspunde că o parte din sumă a fost achitată, iar pentru plata integrală a datoriei, vor fi solicitați banii la următoarea rectificare bugetară.
Conform Metrorex, la 31 decembrie 2021, obligațiile restante erau de circa 140 milioane de lei.
Metrorex precizează că a început să plătească din obligațiile de plată de anul acesta de circa 20 milioane de lei. Spune, de asemenea, că luni va prezenta o situație clară a sumelor achitate.
CITEȘTE ȘI Președintele Alstom pe Europa: Vom fi nevoiți să suspendăm mentenanța la metrou, dacă Metrorex nu plătește facturile restante de 160 mil. lei. Lucrăm gratis de un anCompania franceză Alstom, care asigură mentenanța metroului bucureștean, ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, președintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăți restante.