Un orădean a dat în judecată compania ungară Wizz Air și a învins-o în justiție, printr-o sentință în primă instanță.
Avocat de profesie, a obținut pentru el și alți trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o săptămână în care a avut probleme cu compania aeriană, la ale cărei servicii apelase pentru a ajunge într-o vacanță în capitala Spaniei și a reveni apoi în țară, relatează Bihoreanul.
La plecare, orădenii au luat avionul din Sibiu, unde trebuiau să și aterizeze la întoarcere, dar cursa de retur a fost anulată fără să fie anunțați, este relatat.
Au reușit să revină, cu întârziere de 5 zile, dintr-un alt oraș spaniol, Barcelona, și nu în România, ci în Ungaria. În tot acel timp, conform susținerii, nu au primit nicio explicație și niciun fel de asistență de la Wizz. „O bătaie de joc”, spune orădeanul, care continuă procesul pentru a dubla suma obținută.
„În aeroportul din Madrid am făcut formalitățile de îmbarcare și am așteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajați ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii și cursa e anulată. Am întrebat ce să facem și ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă și orice companie trebuie să aibă reprezentanți care să îndrume pasagerii”, spune orădeanul.
Orădeanul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air și nu a reușit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen, mai este arătat.
După 5 zile de peripeții, familia a reușit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o mașină pentru a ajunge la Oradea. De aici, bărbatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-și recupera propria mașină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.
Mai bine de doi ani, orădeanul a făcut peste 50 de reclamații pe site-ul Wizz, de fiecare dată primind răspuns de la un robot, prin care i se oferea… apă și sendvișuri.
CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu pregătește deschiderea unui lot din Autostrada MoldoveiA cerut în instanță compensația de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro și 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană și transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea mașinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).
În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România și compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro și 376 lei), a compensațiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).
Sentința nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba.
„Am suportat, totuși, prejudicii morale care ne îndreptățesc la suma solicitată inițial”, spune avocatul, convins că va învinge Wizz, definitiv, și în ultima fază a procesului.