Stellantis a anunțat că va investi 103 milioane de euro la facilitatea sa Szentgotthard din Ungaria pentru a produce din 2026 module cu acționare electrică (EDM), care vor ajuta producătorul auto să-și extindă portofoliul de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.
Este a treia investiție a Stellantis într-o facilitate de producție EDM, după cele de la Tremery-Metz, în Franța, și Kokomo, Indiana, în Statele Unite, scrie Agerpres.
În plus, Stellantis va majora anul acesta producția următoarei generații de transmisii electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) pentru mașini hibride și vehicule hibride plug-in la facilitatea sa din complexul Mirafiori, în Italia.
Investițiile vor ajuta al treilea producător auto mondial să se apropie de obiectivul de a vinde în Europa doar mașini electrice pe baterii până în 2030. În următorul deceniu, compania va investi 50 miliarde de dolari în eforturile de electrificare.
Extinderea uzinei din Szentgotthard, unde acum se produc motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include asamblarea și testarea de module cu acționare electrică 3-in-1.
Stellantis a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo.
CITEȘTE ȘI Hotelurile din Bulgaria majorează din nou prețurile, turiștii glumesc: „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preț de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajați de subvențiile guvernamentale.
Mașinile electrice de oraș din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.