Stellantis, cea mai nouă companie auto din industria globală, a împlinit un an de existență, după ce pe 16 ianuarie 2021 intra în vigoare acordul de fuziune semnat de reprezentanții celor două companii care au fuzionat: Peugeot SA (PSA) și Fiat Chrysler Automobiles (FCA), iar pe 19 ianuarie se tranzacționa pe bursele din Europa și SUA.
Stellantis, cea mai nouă companie auto din industria globală, a împlinit un an de existență, după ce pe 16 ianuarie 2021 intra în vigoare acordul de fuziune semnat de reprezentanții celor două companii care au fuzionat: Peugeot SA (PSA) și Fiat Chrysler Automobiles (FCA), iar pe 19 ianuarie se tranzacționa pe bursele din Europa și SUA.
Cea mai răsunătoare fuziune din ultimul deceniu a împlinit deja un an, iar Stellantis, compania nou creată, raportează rezultate bune, în pofida celor două crize care au afectat industria auto, ceea ce înseamnă că reunirea afacerilor celor două companii anterioare, PSA și FCA, a fost de bun augur.
„Industria noastră intră într-o nouă eră, alimentată de importanța majoră în viața clienților noștri a digitalulului”, a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis și artizanul acestei fuziuni. „Nu este o coincidență faptul că Stellantis s-a născut exact în momentul în care lumea noastră are nevoie de o nouă stare de spirit, care acompaniază nevoia de mișcare propunând soluții proprii, conectate, sigure și accesibile pentru toți. Mulțumesc fiecărui colaborator al Stellantis pentru contribuția sa zilnică la construcția companiei noastre și pentru rezultatele obținute, care deschid calea unui viitor strălucitor”.
În ultimele 12 luni, primele de activitate ale Stellantis, au fost lansate 10 noi modele, Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep Commander, Grand Cherokee, Grand Cherokee L, Wagoneer, Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Rocks-e și Peugeot 308. Compania a demarat investiții de 30 de miliarde de euro, ce se vor derula în următorii trei ani, pentru electrificarea celor 14 mărci auto, plus două mărci de mobilitate. Acestea oferă deja 33 de modele electrice sau hibrid, inclusiv cu propulsie fuel-cell, iar alte 8 vehicule electrice sunt pregătite pentru lansare în următoarele 18 luni.
Au fost semnate parteneriate de colaborare cu Amazon, BMW, Foxconn și Waymo, pentru accelerarea transformării digitale.
Au fost semnate contracte financiare în SUA și Europa, cu unele ditnre cele mai mari companii de specialitate, pentru finanțarea vânzărilor de automobile: First Investor (SUA), BNP Paribas, Crédit Agricole și Santander (Europa).
Chiar dacă nu au fost anunțate rezultatele finale la nivel global ale grupului, pentru 2021, se conturează vânzări în ușoară scădere pentru cele 14 mărci, iar pe unele piețe chiar și vânzări în creștere. În SUA, datele preliminare evidențiază o scădere de circa 2 procente, cu aproape 1,8 milioane de autovehicule vândute, în timp ce în Europa scăderea a fost nesemnificativă, 0,8%, cu 2,2 milioane de autovehicule vândute. Compania are însă un volum foarte mare de comenzi în așteptare, care nu au fost onorate încă din cauza blocajelor generate de criza de semiconductori.
Istoricul fuziunii PSA – FCA în Stellantis
Decembrie 2019: PSA și FCA semnează acordul de fuziune 50/50
15 iulie 2020: PSA și FCA anunță numele viitoarei companii, Stellantis
14 septembrie 2020: Semnarea unui amendament al fuziunii, ca urmare a izbucnirii pandemiei Covid-19
29 sept. 2020: FCA și PSA anunță numele celor care vor forma Consiliul de Administrație al Stellantis
9 noiembrie 2020: Este publicat logo-ul Stellantis
4 ianuarie 2021: acționarii PSA și cei ai FCA aprobă cu o mare majoritate fuziunea celor două companii
16 ianuarie 2021: finalizarea juridică a fuziunii între Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles N.V.
17 ianuarie 2021: noua companie creată prin absorbția PSA în FCA este redenumită Stellantis N.V.
18 ianuarie 2021: Stellantis este introdusă pe bursele Euronext Paris și Borsa Italiana Milano
19 ianuarie 2021: Stellantis este introdusă pe bursa New York Stock Exchange și este tranzacționată oficiale în toată lumea.