Toyota este în centrul unui scandal deschis de autoritățile japoneze, din cauza depistării unor nereguli majore la omologarea unor vehicule. Akio Toyoda, președintele Toyota și fost CEO al companiei, a susținut o conferință de presă în care a confirmat faptul că s-au declarat valori incorecte ale unor parametri ai unor mașini, mai ales la cele de la testele de siguranță, pentru certificare.
Autoritățile japoneze au anunțat că și Mazda, Honda, Suzuki și Yamaha au încălcat legislația în cazuri similare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Modelele omologate cu astfel de date incorecte au fost oprite la vânzare, până la o nouă certificare cu datele corecte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru Toyota, scandalul s-ar putea să aducă o schimbare majoră, respectiv cea a președintelui companiei, pe care unii acționari au declarat că nu vor să-l mai susțină. În total, sunt șase modele Toyota care au fost produse și vândute fără să aibă o certificare (omologare) corectă. „Vehiculele au fost produse și vândute fără a trece prin procesul corect de certificare”, a recunoscut Akio Toyoda în timpul conferinței, spunând că regretă cele întâmplate.
Au fost retrase de pe piață două versiuni Corolla (Fielder și Axio), precum și Yaris Cross, dar decizia nu afectează vânzările de pe alte piețe, inclusiv Europa, deoarece aici omologările se fac separat.
CITEȘTE ȘI Record de înmatriculări lunare, pentru ultimii trei ani. Care au fost cele mai vândute mașini, odată cu startul Programului RablaPotrivit primelor informații oferite de companie, transmiterea de date eronate nu ar fi nepărat cu intenție, ci din mai multe erori de transitere.
Trei dintre companiile implicate în acest scandal, Toyota, Subaru și Mazda, au o cooperare mai largă în ultimii ani, recent fiind anunțat un parteneriat pentru dezvoltarea de motoare termice împreună, care vor putea fi folosite în sisteme electrificate, hibride sau cu combustibili sintetici.