În mijlocul negocierilor pentru un nou contract colectiv de muncă, Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) a transmis o scrisoare deschisă conducerii companiei prin care își anunță „profunda îngrijorare” față de o posibilă „intenție a conducerii de a reduce nivelul de producție începând cu ianuarie 2026”.
Dacia ar putea să-și ajusteze producția în uzina din Mioveni, în contextul actual european, în care vânzările de automobile se mențin la niveluri scăzute, iar pe piața internă din România se preconizează dispariția ProgramuluI Rabla.
Compania nu a făcut deocamdată anunțuri în acest sens și nici este de așteptat să anunțe astfel de decizii, dar o reacție a sindicatelor din uzina Dacia din România a ridicat semne de întrebare privind o posibil discuție internă pe acest subiect.
Liderul de sindicat Viorel Ungureanu a lămurit acest aspect într-o discuție cu Profit.ro:
„Conducerea ne-a comunicat în timpul primelor întâlniri pe marginea noului contract colectiv de muncă faptul că intenționează să reducă producția de vehicule începând din luna ianuarie. Este vorba despre un impact de 165 vehicule pe zi, situație care va conduce la o reducere de personal de circa 900 de persoane.
Ne-au transmis că într-o primă fază va fi vorba despre încetarea contractelor pe perioadă determinată, cu posibilitatea extinderii concedierilor și la contractele pe perioadă nedeterminată. Apoi apoi ar putea fi făcute și concedieri voluntare dacă va fi cazul.
Perioada vizată pentru reducere s-ar putea prelungi până în luna august, la momentul derulării perioadei de concedii.
Din punctul nostru de vedere este inacceptabil, imapctul este foarte mare asupra noastră și am cerut conducerii să avem o întâlnire. Ni s-a transmis că va fi organizată o întâlnire în cel mai scurt timp posibil”, a declarat pentru Profit.ro liderul de sindicat Viorel Ungureanu.
Volumul de vehicule menționat de liderul de sindicat reprezintă ceva mai mult de 10% din producția zilnică de mașini, în condițiile în care uzina din Mioveni produce până la 1390 de vehicule în 24 de ore.
„Astăzi, Sindicatul Autoturisme Dacia a transmis o scrisoare Directorului General, exprimând profunda îngrijorare față de intenția conducerii de a reduce nivelul de producție începând cu ianuarie 2026.
O asemenea decizie nu este doar o simplă ajustare internă — este o lovitură directă pentru stabilitatea miilor de oameni care depind de această uzină pentru familiile lor și pentru întreaga comunitate locală. Dacia nu este doar o fabrică. Este pilonul pe care s-a construit Argeșul și un motor esențial al economiei naționale”, se arată în documentul transmis de Sindicatul Autoturisme Dacia directorului Mihai Bordeanu.
Sindicatele cer „cu fermitate”, reanalizarea deciziei privind reducerea producției, protejarea locurilor de muncă, prin găsirea unor soluții alternative care să prevină efectele negative asupra personalului, dar și o întâlnire urgentă între sindicat și conducere pentru identificarea unor măsuri reale, concrete și responsabile.
Orice reducere a activității de producție înseamnă familii puse în pericol, viitor nesigur și o comunitate întreagă afectată. Nu putem permite ca stabilitatea oamenilor să fie pusă la risc!”, se mai arată în scrisoarea semnată de Viorel Ungureanu, liderul de sindicat de la Dacia.
Până la această oră, conducerea companiei Dacia nu a răspuns solicitării Profit.ro referitoare la motivele publicării acestei scrisori.
Pe 17 noiembrie, conducerea Dacia și sindicatele au început negocierile pentru noul contract colectiv de muncă, dar primele întâlniri sunt dedicate de obicei pentru transmiterea principalelor puncte pe care le solcită și le propun cele două părți.














