Dacia a anunțat prețurile pentru primul său automobil electric, Spring, care va putea fi rezervat începând din această lună. Mașina va fi livrată primilor clienți în toamna acestui an.
Anterior au fost anunțate prețurile pentru Franța.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, Dacia Spring are prețurile publicate oficial și pentru România, astfel că românii își pot face calcule pentru a-și cumpăra prima mașină electric a mărcii românești și cea mai ieftină de pe piața europeană.
Prima versiune disponibilă pentru comenzi va fi cea mai scumpă, Comfort Plus, la prețul de 18.100 Euro (TVA inclus). Prețul este mai mic cu 380 de euro decât cel din Franța.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineCu Rabla Plus, prețul ajunge la circa 9.000 de euro.
Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentModelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver. La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red.
Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaUlterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus). Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului RABLA PLUS. Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.
CITEȘTE ȘI FOTO Ambulanță rămasă blocată la intrarea într-un pasaj din Râmnicu VâlceaStrategia de lansare a primului automobil electric de la Dacia prevede o lansare în două trepte. Prima va fi una destinată companiilor de car-sharing/rent-a-car, care va permite companiei să primească feedback de la clienți. „Vrem să permitem cât mai multor persoane să testeze mașina noastră”, ne-au declarat reprezentanții Renault/Dacia. Renault se bazează pe propria companie Zity, însă așteaptă comenzi din partea oricărei companii de acest tip. A doua etapă va fi cea destinată persoanelor fizice, care are programat debutul livrărilor în septembrie. Începând din 20 martie, clienții vor putea rezerva mașina, contra unei sume modice. Printre opțiunile modelului Spring se vor număra stația de tip wall box și un cablu suplimentar de încărcare la stații de putere, care pot fi achiziționate suplimentar.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Grupul Prisum, distribuitorul produselor farmaceutice Himalaya, intră pe piața imobiliară. „Vrem să ajungem la o valoare de piață de 50 milioane de euro.“Reprezentanții Dacia ne-au dat asigurări că prețul a fost calculat astfel încât să fie „un preț specific Dacia”. Calculele făcute au luat în calcul ca prețul mașinii să poată fi amortizat, comparativ cu un vehicul similar cu motor pe benzină, în circa 3 ani, dacă sunt luate în calcul un consum uzual de 7 litri/100 km și un preț de 1,4 euro pe kilometru pentru carburant.
CITEȘTE ȘI FOTO Atacuri la adresa clienților a șase bănci populare din România. Oamenii sunt păcăliți de hackeri să-și dezvăluie datele bancareDacia Spring a fost prezentată în premieră de Renault la Paris, în cadrul evenimentului eWays, din 2020. Modelul Dacia are la origine Renault K-ZE, lansat pe piața din China, în 2018. Dimensiunile sale sunt 3,73 metri lungime, 1,62 metri lățime și 1,51 metri înălțime, cu un ampatament de 2,42 metri și o gardă la sol de 15 cm. Motorul electric de care dispune are o putere de 33 kW (44 CP), fiind acționat de o baterie de 26,8 kW, fiind anunțată inițial o autonomie de 225 km (regim WLTP) și de 295 Km în regim WLTP City. Acum, Dacia a omologat mașina pentru Europa, iar autonomia acestui model a crescut, nu cu mult, dar sunt valori care contează: pentru regim WLTP mixt, autonomia este de 230 km, iar pentru regimul de rulare WLTP CITY, adică cel care va conta pentru acest model, autonomia calculată este de 305 km, cu un "plin" de energie electrică.
Puterea motorului poate fi limitată de șofer, ceea ce aduce un plus de autonomie. Încărcarea se poate face la priză de 2,3 kW (10,5 ore 80%, 14 ore 100%), la wall-box de 3,7kW (8,3 ore), la stație de 7,4 kW (5 ore) sau la stație de 30 kW (DC – 50 minute pentru 80%). Încărcarea va putea fi controlată printr-o aplicație dedicată, ce poate fi instalată pe telefoane, care poate permite comandarea unora dintre dispozitivele mașinii, cum este instalația de climatizare.