Mitsubishi a anunțat că va oferi pe piața europeană două modele produse de Renault, în baza acordurilor stabilite în Alianța Renault Nissan Mitsubishi.
Mitsubishi Motors a anunțat că, începând cu 2023, va oferi pe piața europeană două noi modele produse de Group Renault, conform anunțurilor anterioare și deciziilor din alianța din care compania japoneză face parte. Potrivit anunțului, cele două modele vor fi vândute pe „anumite piețe”, în rețeaua proprie de dealeri. Nu au fost însă stabilite care sunt cele două modele și nici piețele pe care acestea vor fi vândute. Cel mai probabil, va fi vorba despre modele construite pe platforme comune, cu un design asemănător, astfel că alegerea va fi făcută din rândul autovehiculelor pe care Renault le produce în acest moment în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault a anunțat, în schimb, că marca japoneză va oferi în Europa un mix format din Mitsubishi Eclipse Cross PHEV și două „modele surori” dezvoltate de Renault.
„Abordarea noastră în Alianță, concentrarea pe proiectele cu impact și cele semnificative devine realitate. Această inițiativă pragmatică, bazată pe valori, va face diferența în uzinele noastre, în amprenta prtenerului nostru și pe străzile din Europa. Acest proiect frumos satisface toate așteptările partenerului legate de design, reglementări legale și perspectiva de business. Acesta este scopul Alianței și suntem fericiți, la Renault group, să contribuim cu acest nou pas în istoria cooperării” a declarat Luca de Meo, CEO Renault.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Prețurile pentru Dacia Spring Electric, împreună cu lista de dotări pentru versiunile de echipareMitsubishi mai precizează că a implementat o serie de reforme structurale în Europa, conform strategiei „Selecție și Concentrare” din planul de afaceri pe termen mediu, anunțat în iulie 2020. Strategia a condus la înghețarea dezvoltării de noi modele pentru piața din Europa și concentrarea resurselor pentru cercetare și dezvoltare către regiunea ASEAN, alocată mărcii în cadrul alianței., regiune în care Mitsubishi este competitivă. Celelalte măsuri luate includ optimizarea prețurilor, îmbunătățirea logisticii și a costurilor fixe, căutarea de modalități pentru eficentizarea operațiunilor. Compania japoneză mai spune că a decis să înceteze vânzarea de autovehicule pe anumite piețe europene, începând din 2023.
'Mitsubishi Motors apreciază introducerea modelelor originale Renault pe piața europeană și a noilor clienți. Mitsubishi Motors a implementat reforme structurale în Europa și decizia noastră de a îngheța dezvoltarea de noi mașini pentru piața din Europa rămâne valabilă. Cu toate acestea, acordul de furnizare de automobile ne va furniza o soluție pentru a oferi noi produse dezvoltate și fabricate în Europa, împreună cu afacerea after sales, care va continua”, a declarat Takao Kato, CEO Mitsibishi Motors.
Mitsubishi spune că parteneriatul cu Renault face parte din reforma businessului din Europa, conform căreia compania va căuta „să urmeze cererea clienților”.
„Sunt foarte fericit să văd Mitsubishi Motors că produce o nouă gamă pentru Europa. Alianța țintește să îmbunătățească competitivitatea și să activeze o distribuire mai eficientă a resurselor pentru beneficiul tuturor celor trei companii. Abordarea noastră este colaborativă, bazându-se pe respect mutual, cu o intenție clară de a crește performanțele fiecărei companii, permițând fiecărei companii individual să capitalizeze atuurile proprii, evitând dublarea resurselor și îmbunătățind eficiența” a declarat și Jean Dominique Senard, președintele Renault.
Mitsubishi a lansat luna aceasta noua generație a SUV-ului Outlander, care însă nu este disponibil deocamdată pentru Europa și nu se știe când și dacă acesta va mai fi lansat.