Vicepreședintele Comisiei Europene Stephane Sejourne a declarat, în cadrul unui eveniment public din Germania, că „o serie de tehnologii ar putea fi autorizate după 2035”, referindu-se la industria auto, care peste 10 ani ar trebui să oprească producția și vânzarea de mașini cu combustie, conform legislației actuale.
Sejourne a vorbit despre o variantă care „să facă din industria auto un succes”, menționând „acordarea de facilități” pentru vehiculele vândute după data de 1 ianuarie 2035.
Declarațiile lui Stephane Sejourne vin cu doar două săptămâni înainte de momentul în care Comisia Europeană ar urma să anunțe noile măsuri și planuri privind industria auto din Europa, în contextul pierderii de competitivitate în fața Chinei.
Vicepreședintele Comisiei Europene are susținerea guvernului german, care a criticat în repetate rânduri noua legislație care ar trebuie să limiteze industria auto, atât în 2035, cât și până atunci, când vor fi introduse noi limitări ale motoarelor cu combustie, prin normele Euro 7 și prin țintele de emisii de CO2.
Principalele tehnologii la care face referire Stephane Sejourne ar putea fi în primul rând combustibilii regenerabili, așa numiții e-fuels, carburanți sintetici care pot fi folosiți în actualele motoare cu combustie, dar sunt produși prin utilizarea de CO2 din atmosferă. Din acest motiv sunt considerați neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Apoi, motorizările PHEV și REEV - cele care combină motoarele termice cu propulsia electrică, având baterii cu încărcare la priză – sunt de asemenea soluții de compromis, care reduc substanțial emisiile de CO2, dar oferă avantajele motoarelor cu combustie (preț mai redus, autonomie mărită, capacitate de alimentare rapidă).
Industria auto din Europa este împărțită din acest punct de vedere, pentru că unii producători care au făcut investiții mari în propulsia electrică au abandonat aproape complet motoarele termice, în timp ce alții mult mai pragmatici au continuat să-și bazeze vânzările pe aceste motoare cu combustie cerute de public, chiar și în versiunile hibrid.
Vânzările în scădere masivă și reducerile de personal de ordinul zecilor de mii de angajați sunt doar câteva dintre efectele cu care s-a confruntat cea mai mare piață de vehicule din Europa și totodată cel mai mare producător de vehicule din regiune.
Pe 10 decembrie sunt așteptate însă și anunțuri privind relaxarea legislației privind emisiile din următorii ani, astfel încât companiile auto să nu mai fie obligate să reducă drastic nivelul emisiilor, ceea ce înseamnă că sume importante de bani vor fi lăsate acestor companii pentru dezvoltare.















