La aproape patru ani de la lansare, Dacia înnoiește modelele Sandero și Logan, cu un facelift care, de fapt, afectează prea puțin designul, dar aduce în schimb noutăți importante de tehnologie. Odată cu cele două modele, Jogger primește și el noutățile tehnice.
Dacia lansează Sandero, Jogger și Logan facelift, obligată de noile prevederi legale GSR2, care introduc o serie de echipamente obligatorii pe toate automobilele noi. Cele mai importante schimbări introduse pe cele trei modele, inclusiv pe versiunea Stepway a lui Sandero, care acoperă circa 60% din vânzări, sunt legate de sistemele de asistență a șoferului, care vizează printre altele alerta la schimbarea benzii și asistența la frânarea de urgență în cazul unui impact iminent, inclusiv cu pietoni sau bicicliști. Aceste tehnologii se regăsesc deja pe noul Duster 3.
Sandero facelift primește un nou nivel de echipare, Journey, corespunzător versiunii Extreme de pe Stepway. Acesta include antenă tip coadă de rechin, jante din aliaj Randia, ornamente pentru pragurile ușilor, covorașe specifice și numeroase echipamente: cartelă mâini libere, cameră de marșarier, suport detașabil pentru smartphone și organizator pentru portbagaj.
La capitolul design, modelele Logan și Sandero vor beneficia de roți Flexwheel biton Atara, în timp ce modelele Stepway și Jogger vor dispune de roți Flexwheel biton Atara Dark. În funcție de model, vor fi disponibile noile jante din aliaj Randia și Randia Dark.
O nouă vopsea, culoarea Beige Safari, este disponibilă pentru Sandero Stepway, iar culoarea Gris Schiste, rezervată până acum modelului Jogger, cât și nuanța Cedar Green, de pe versiunea Extreme, sunt de acum disponibile pe toate modelele.
La interior, modelul Jogger HYBRID 140 primșete un nou ecran de 7” regăsit pe noul Duster.
CITEȘTE ȘI FOTO România deschide prima bandă dedicată exclusiv autovehiculelor UELa exterior, modelele Jogger și Sandero Stepway Expression vor avea un nou autocolant pe portierele față, sub oglinzile retrovizoare. Acesta include emblema Dacia Link și coordonatele GPS ale șoselei Transfăgărășan.
În materie de siguranță, o serie de echipamente vor fi disponibile în standard de pe cea mai accesibilă echipare:
- Înregistrator de date (pentru caz de accident).
- Posibilitate de instalare a dispozitivului de antidemaraj etilometric (pentru a evita conducerea sub influența alcoolului).
- Sistem de recunoaștere a panourilor de semnalizare rutieră, cu alertă pentru depășirea vitezei legale.
- Alertă la schimbarea benzii de circulație.
- Asistență la menținerea benzii de circulație.
- Sistem de supraveghere a atenției șoferului.
- Asistență la parcarea cu spatele.
- Senzori de lumină și de ploaie.
- Frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și bicicliștilor.
- Semnalizarea frânării de urgență.
Butonul „My Safety” situat în partea din stânga a planșei de bord permite dezactivarea anumitor funcții ADAS atât în timpului mersului, cât și la fiecare plecare de pe loc.
CITEȘTE ȘI Șeful Ford vrea să producă vehicule electrice mici și ieftine. Predicțiile pentru mașini electrice nu au fost o experiență plăcutăÎn plus, toate modelele gamei dispun de acum de un cod de salvare: un cod QR sub forma unui autocolant vizibil pe parbriz și lunetă. Acesta permite consultarea fișei de salvare, produsă de Dacia, printr-o aplicație dedicată și gratuită. Echipele de salvare au astfel acces la toate informațiile necesare unei intervenții sigure și eficiente și pot economisi minute prețioase.
Sunt introduse noi elemente de confort: priză USB-C în partea inferioară a planșei de bord, priză USB-C în spatele consolei centrale pentru vehiculele echipate cu opțiunea Comfort Pack (în funcție de țară) și aer condiționat manual pe versiunea Essential a modelului Jogger.
Dacia introduce și ghidul de utilizator online, care va fi disponibil prin descărcare din aplicația My Dacia sau cu ajutorul codului QR regăsit în broșura de mici dimensiuni, tipărită.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia anunță lansarea noului Spring face-liftO nou funcție utilă, E-SAVE, a fost introdusă pe Jogger HYBRID 140. Aceasta permite stabilirea unui nivel de încărcare a bateriei de tracțiune (~ 70%) cu scopul de a păstra suficientă energie pentru continuarea călătoriei. Atunci când șoferul știe că va întâmpina o situație specifică pe traseu (spre exemplu urcarea unei pante), poate activa acest mod cu câțiva kilometri înainte (< 5 km) și să-l dezactiveze imediat după urcare. Modul E-SAVE este activat de către șofer și este dezactivat în mod automat la fiecare pornire a motorului.
Deschiderea comenzilor pentru modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan MY 2024 (an model 2024) va avea loc gradual, în cursul lunii aprilie 2024.