Prezentarea rezultatelor financiare ale grupului Renault, făcută de Luca de Meo, CEO, și Clotilde Delbos, CFO, a inclus și o serie de prezentări ale planurilor companiei pentru termen mediu. Între acestea a apărut, surprinzător, viitorul model electric al Dacia ce va fi dezvoltat pe noua platformă electrică CMF-AEV, cu data de lansare 2024, mult mai devereme decât informațiile anterioare, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
După ce, în prezentările anterioare, Renault a lăsat să se înțeleagă că Dacia va avea un nou automobil electric în 2026, acesta urmând să fie cel mai probabil următoarea generație a lui Sandero, acum situația s-a schimbat, fiind afișată o nouă dată de lansare: 2024, dar și o nouă poziționare.
Pentru perioada următoare, Renault Group are mai multe lansări planificate, începând cu noul Megane E-Tech, care în această perioadă intră pe piețele europene, și continuând cu noile modele electrice construite pe noua platformă electrică CMF-BEV: Renault 5, Renault 4, Alpine și Alpine SUV. Pe lângă acestea, în planurile Renault apare și un model Dacia, ce va avea dimensiuni de clasă A, similare cu Spring. Potrivit declarațiilor lui Luca de Meo, CEO Renault, acest model va fi succesorul primului model electric al mărcii, asta însemnând că durata de viață a primului model electric al mărcii românești va fi mai scurtă decât în mod obișnuit.
„Pentru început platforma CMF-EV va oferi Megane E-Tech, apoi viitorul Scenic și noul Alpine GT crossovert. Platforma CMF-BEV va oferi Renault 5, dar și succesorul lui Renault 4. Iar pe CMF-A vom aduce, iar aceasta este o decizie pe care am luat-o în acest an, succesorul lui Dacia Spring”, a anunțat Luca de Meo.
Dacia Spring a fost un real succes pentru grupul Renault, cu un număr foarte mare de comenzi și o primire foarte bună din partea publicului din Europa. În pofida unui scor mic la testele de impact EuroNCAP, mașina s-a vândut foarte bine în primul an și se anunță un succes și pentru viitor.