Compania de car-sharing Uber Technologies Inc a continuat să înregistreze pierderi de ordinul miliardelor de dolari în 2020 dar investițiile sale în livrări și alte măsuri adoptate în perioada pandemiei îi permit să rămână încrezătoare că își va putea atinge obiectivul strategic, trecerea pe profit, transmite AFP.
Pe ansamblul anului 2020, Uber a înregistrat pierderi de 6,768 miliarde de dolari, cu 20% mai puțin față de pierderile de 8,5 miliarde de dolari din 2019, arată rezultatele financiare publicate miercuri. Veniturile au scăzut și ele de la 13 miliarde de dolari în 2019 până la 11,139 miliarde de dolari în 2020, scrie Agerpres.
Firma cu sediul la San Francisco, al cărei nume a devenit sinonim cu conceptul de car-sharing, a suferit din plin de pe urma restricțiilor de deplasare adoptate în contextul pandemiei. În consecință, Uber a început să mizeze pe livrarea de mâncare și cumpărături, un serviciu în vogă ca urmare a carantinei.
Serviciul de livrări Uber Eats a crescut puternic dar în ultimele luni grupul Uber s-a extins dincolo de acest serviciu, odată cu preluarea Postmates (o platformă de livrări de mâncare la domiciliu), a firmei Cornershop din America Latină și, în ultima săptămână, a Drizly, un lider în livrarea de băuturi alcoolice la cerere în SUA.
În ultimul trimestru al anului trecut, divizia de livrări a Uber a realizat venituri de 1,356 miliarde de dolari, adică o creștere de 224% în ritm anual. În contrast, cifra de afaceri a diviziei de mobilitate a scăzut cu 52% până la 1,471 miliarde de dolari.
Potrivit firmei de cercetare de piață Edison, la finele lui 2020, firma DoorDash controla 48% din piața livrărilor de mâncare în SUA, urmată de Uber Eats (care împreună cu Postmates controla 35% din piață).
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii și nu a înregistrat niciodată un profit anual.