Skoda Auto a anunțat mai multe schimbări în top managementul companiei, în prim plan fiind înlocuirea directorului de resurse umane și numirea unui nou director pentru vânzări și marketing.
Alain Favey, unul dintre artizanii succesului Skoda din ultimii ani la nviel global, va părăsi marca și va primi o funcție nouă în cadrul grupului Volkswagen, anunță marca cehă, care a anunțat și alte schimbări în conducerea companiei. Noul director de marketing și vânzări va fi Martin Jahn, care a mai ocupat această funcție anterior. Între timp, Jahn, un național ceh, a fost trimis să conducă marca Skoda în Rusia, apoi a ajuns în China, unde s-a aflat în conducerea reprezentanței locale a VW, FAW.
Acum revine la Skoda, pentru a-i lua locul lui Alain Favey. Acesta a ocupat poziția de director de vânzări și marketing timp de aproape 4 ani, făcând echipă cu fostul CEO, Benrhard Maier, care a plecat intempestiv din companie în august 2020. Noul CEO, Thomas Schafer îi mulțumește lui Favey, la plecarea din companie: „Abordarea lui antreprenorială și cooperantă cu dealerii și importatorii a fost decisivă pentru succesul companiei, în special în anul de criză 2020”. Alain Favey este cunoscut românilor din perioada în care a fost șeful Porsche Holding Salzburg, compania de distribuție și import austriacă, aparținând familiei Porsche – Piech, a cărei reprezentanță în țara noastră este Porsche România. În mandatul său, Porsche Holding Salzburg și-a dublat cifra de afaceri și a a devenit una dintre cele mai mari companii din Austria. Alain Favey este creditat cu creșterea cotei de piață a mărcii Skoda în Europa, într-o perioadă scurtă de timp.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Skoda mai pierde și directorul de resurse umane, Bohdan Wojnar, care „a decis să renunțe la rolul său după zece ani”, după cum se arată în anunțul companiei. Wojnar va deveni președinte al Asociației Cehe a Industriei Auto. În locul să a fost numită Maren Graf, care a condus activitățile de resurse umane pentru zona de Top Management în VW Group, o poziție extrem de importantă.
Compania cehă a anunțat săptămâna aceasta că a atins un volum de 100.000 de baterii pentru vehiculele hibrid al sale și ale celorlalte mărci din grup, Audi, Seat și VW. Skoda a investit 25 de milioane de euro în unitatea de producție de baterii pentru vehicule electrificate, cu o suprafață de 2000 de metri pătrați.