General Motors a anunțat rezultatele pentru anul 2020, cu cifre foarte bune atât în ce privește veniturile, cât și profitul. „General Motors raportează câștiguri puternice pentru trimestrul patru și întreg anul, în pofida întreruperilor cauzate de COVID-19”, anunță compania americană.
Mary Barra, CEO al General Motors, a transmis o scrisoare acționarilor companiei prin care îi anunță că, la finele anului 2020, compania a obținut performanțe financiare puternice, inclusiv recorduri pentru trimestrul patru, pentru rezultatele operaționale, dar și un record pentru GM Financial. „Cred că avem talentul, tehnologia, profitabilitatea și contabilitatea pentru a conduce”, scrie Barra acționarilor, în finalul scrisorii.
Rezultatele publicate de cel mai mare constructor auto din SUA, cândva lider global al industriei auto, arată un EBIT ajustat de 9,7 miliarde dolari, cu 1,4 miliarde dolari în plus față de 2019 (+15%), corespunzător unei marje foarte bune pentru industria auto, de 7,9%. Profitul net a fost de 6,4 miliarde dolari pentru întreg anul, o scădere ușoară față de anul trecut (6,7 miliarde – 2019), în condițiile unui an afectat puternic de pandemie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe regiunea America de Nord, acolo unde și-a concentrat în ultimii ani activitățile, profitul EBIT ajustat al General Motors a fost de 9,1 miliarde dolari, cu o marjă EBIT de 9,4%.
General Motors a înregistrat o scădere a vânzărilor de autovehicule, de la 4,2 milioane în 2019, la 3,3 milioane în 2020, cu 21%, o valoare comparabilă cu media industriei auto globale, astfel că veniturile companiei au scăzut și ele, de la 137 miliarde dolari, la 122 miliarde dolari. În aceste condiții, obținerea unui profit comparabil cu cel din 2019 poate fi considerată o performanță.
Rezultatul pe ultimul trimestru a fost chiar mai reușit, contribuind la cifrele bune pentru întreg anul. Cu 2,8 miliarde dolari profiti net și un EBIT de 3,7 miliarde dolari, GM a raportat o marjă EBIT de 9,9%, o valoare pe care o înregistrează de obicei mărcile premium, și asta în condițiile în care, în urmă cu un an, în trimestrul patru din 2019, GM raporta pierderi de 197 milioane de dolari.
General Motors a trecut în ultimii 10 ani prin transformări masive, care au condus la închideri de uzine, vânzarea unor active și renunțarea la unele branduri. Vânzarea activităților din Europa către PSA Group și retragerea mărcii Chevrolet s-au numărat printre măsurile dure luate de GM, care astăzi își arată rezultatele. Chiar dacă GM nu mai este cel mai mare constructor de autovehicule din lume, cu siguranță este printre cele mai profitabile.