Uber își propune creșterea semnificativă a veniturilor obținute din publicitate în următorii doi ani și înființează în acest scop o divizie dedicată.
O nouă divizie a companiei americane, înființată special pentru a vinde reclame, va funcționa în cadrul Uber și va lansa, în curând, două tipuri de reclame.
În primul rând, „reclamele de călătorie”, așa cum le numesc cei de la Uber, vor fi afișate în aplicație înaintea și în timpul călătoriilor. Firmele de publicitate vor putea targeta anumite categorii de utilizatorii, iar reclamele aceluiași brand vor urmări utilizatorul pe întreg parcursul călătoriei.
CITEȘTE ȘI Audi și Porsche și-au găsit echipe de Formula 1, pentru a intra în competiție în 2026În al doilea rând, Uber vrea să pună panouri publicitare pe mașinile șoferilor înregimentați, panouri similare celor care pot fi văzute de multă vreme pe unele taxiuri. Rămâne de văzut dacă și șoferii vor primi un procent din aceste venituri dacă aleg să monteze panourile publicitare pe propriile mașini.
Uber încearcă să profite de cantitatea mare de informații pe care le are despre proprii clienți, date care-i permit o targetare eficientă a reclamelor. Compania își propune să ajungă la 1 miliard de dolari venituri din reclame până în 2024.
Oficialii Uber spun că reclamele ar putea contribui la ieftinirea călătoriilor, însă analiștii se îndoiesc și cred că Uber nu va urmări bunăstarea șoferilor sau a călătorilor, ci se va concentra strict pe creșterea propriilor venituri.