Furnizorul de servicii online Uber a anunțat miercuri că a depus un amendament la proiectul de Ordonanță de Urgență prin care se intenționează modificarea legii ce reglementează activitatea de taximetrie, în linie cu angajamentul luat recent de reprezentanții Guvernului, care au agreat că Uber este un serviciu diferit și că are nevoie de un cadru de reglementare distinct.
Profit.ro a anunțat, săptămâna trecută, că guvernanții au constatat, după 2 ani, că poliția nu îi poate amenda pe taximetriștii care lucrează fără autorizație, din cauza modului în care este formulată legea, și vor clarifica regulile astfel încât șoferii aflați în această situație, precum cei ai companiei Uber, să încaseze mai ușor amenda de 1.000-5.000 de lei.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a cerut miercuri Guvernului să modifice legea așa cum se va stabili în urma negocierilor. În plus, COTAR consideră că Uber nu are niciun motiv să ceară amânarea sau o modificare a unei legi care reglementează transporturile și taximetria, pentru că ”firma Uber nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-și desfășoară activitatea”.
Reprezentanții Uber au afirmat miercuri, în cadrul comunicatului, că, pe lângă reprezentanții Guvernului, și reprezentanții COTAR sunt de acord că platforma este un serviciu diferit și complementar celui de taxi și că este nevoie de un cadru de reglementare distinct, scrie News.ro.
“Având în vedere că avem acest consens general, solicităm Ministerului Transporturilor includerea acestui amendament. Până când va exista această reglementare clară și pentru serviciile ca Uber, vrem să ne asigurăm prin depunerea acestui amendament că partenerii noștri, oameni care își împart ocazional mașina prin intermediul tehnologiei, transparent, sigur și 100% fiscalizat, nu vor avea de suferit pe nedrept și că, implicit, cei peste 300.000 de oameni care folosesc Uber vor avea în continuare acces la cât mai multe opțiuni” au declarat oficialii companiei.
Textul amendamentului prevede ca platformele tehnologice ce funcționează potrivit legii române, precum și ”deplasarea persoanelor cu autovehicule proprietate personală care s-au organizat în vederea deplasării prin intermediul platformei tehnologice” sunt exceptate de la aplicarea prevederilor legii.
Reprezentanții Uber susțin că, în absența unei reglementări specifice pentru serviciile de ridesharing, această modificare deschide calea unor potențiale abuzuri împotriva șoferilor parteneri Uber, întrucât în acest moment nu se face nicio diferență între cei care oferă servicii de transport neînregistrate și nefiscalizate și cei care își împart mașina ca membri ai unei comunități online, fiscalizat și în condiții de transparență totală.