Compania națională de transport aerian Tarom a terminat și anul trecut pe pierdere, în contextul în care au fost retrase două avioane din flotă și au existat persoane care au sabotat compania atât din interior, cât și din exterior, a declarat miercuri directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu, cu ocazia ceremoniei intrării primului avion nou Boeing în flota companiei, din cele două achiziționate recent prin leasing.
Compania Tarom a pierdut anul trecut poziția a doua în clasamentul liniilor aeriene prezente în România, fiind depășită de Blue Air, scrie News.ro
În luna martie a anului trecut, Consiliul de Administrație al Tarom a decis revocarea lui Christian Heinzmann din funcția de director general și din cea de accountable manager al companiei și numirea ca interimar în aceste funcții a fostului director financiar Gabriel Stoe.
Anul trecut s-a încheiat pe pierdere, potrivit lui Davidoiu, care își dorește ca acest an să se termine pe breakeven (punctul în care câștigurile companiei sunt egale cu cheltuielile).
”2016 s-a încheiat pe pierdere. Nu știu exact cât a fost, sistuația financiară nu a fost încă încheiată”, a declarat Davidoiu.
Anul trecut a fost al nouălea consecutiv pe pierdere pentru Tarom. În 2015, pierderile au fost de 27,4 milioane lei, iar numărul angajaților era, la finalul anului, de 1.880. Ultimul an cu profit pentru Tarom a fost 2007.
Directorul general speră ca acest an să nu fie încă unul cu pierdere pentru Tarom, în contextul achiziției a două noi aeronave Boeing.
”Mi-aș dori să terminăm pe breakeven 2017. Sperăm să reușim asta, odată cu achiziția celor două noi capacități, altfel nu puteam reuși”, a afirmat Davidoiu.
Referitor la prețul celor două noi aparate Boeing 737-800 NG, achiziționate recent prin leasing pe o perioadă de zece ani, Davidoiu a afirmat că este un preț confidențial, dar el se ridică la ”nivelul pieței”.
Potrivit informațiilor publicate pe site-urile de profil, rata lunară plătită în cadrul unui contract de leasing pentru un astfel de aparat nou se învârte în jurul valorii de 350.000-375.000 de dolari.
El a afirmat, subliniind că este o părere personală, că firma a fost sabotată în trecut.
”O spun cu toată sinceritatea, este o observație personală, Tarom a fost sabotat atât din interior, cât și din exterior (...) de către cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă și eficientă și să rămână probabil în portofoliul statului român. Ce au făcut? Nu știu, sunt instituții ale statului care deja cercetează aceste lucruri”, a afirmat Davidoiu.
El a subliniat că firma trebuie să-și definească strategia și, în funcție de aceasta, să stabilească ce alte tipuri de aeronave vor fi cumpărate. Potrivit acestuia, gradul de încărcare al aparatelor Tarom este de circa 70% și va ajunge în viitor la 80-82%.
Davidoiu consideră că firma are nevoie să schimbe strategia comercială și a anunțat restructurări în departamentul comercial. În plus, legat de serviciul de intranet, denumit Airfi, anunțat anul trecut, directorul general a subliniat că el este implementat doar pe 8 aparate, deși contractul prevedea anul trecut instalarea lor pe 23 de aparate. El a spus că firma respectivă a fost notificată în acest sens