Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câștiguri de după 2008, grație unei combinații între o cerere explozivă de bunuri și un lanț global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează prețurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg, citată de Agerpres.
Fie că este vorba despre uriașe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme și camioane, câștigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.
În condițiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerțul mondial, această creștere se resimte în fiecare colț al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creșterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanșat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii.
Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanșat o cerere explozivă pentru bunuri și materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanțurile globale de aprovizionare, blocând porturile și provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane. Această efervescență are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.