Imediat ce modelul Jogger a fost lansat pe piață, fiind prezentat la Salonul de la München, șefii Renault și Dacia au trecut la proiectul următor. Este vorba despre a treia generație Duster, cea care va da semnalul planului Renaulution în cadrul Dacia. După el vor veni și alte mașini, atât la marca românească, dar și la Lada. Dar totul începe în România, în sediile Renault din București.
Denis Le Vot, CEO al mărcilor Dacia și Lada, a venit acum, direct de la München, în București pentru a începe noul proiect al mărcii. Nu a venit singur, ci însoțit de vicepreședintele executiv Gilles Le Borgne, recrutat în acest an de la PSA, unde a condus activitățile de inginerie. De asemenea, a fost prezent Laurens van den Acker, vicepreședinte executiv pentru design al grupului Renault, coordonator al tuturor designerilor din grup, iar alături de ei a stat Miles Nurnberger, noul șef de design al Dacia, proaspăt sosit de la Aston Martin în această toamnă.
„Este prima dată când venim în România în această formație, după pandemie, sunt doi vicepreședinți executivi ai companiei aici în România, am petrecut aproape toată săptămâna în România.
Suntem aici cu Gilles, pentru că suntem pentru ceva ce este mai puțin public, care nu este vizibil. Am adus în bagaje viitorul Duster și l-am înmânat, l-am transferat acestei țări. Design, schițe, n-o să le vedeți (n.r. se amuză, „ha,ha!”) dar sunt foarte aproape și de acum înainte proiectul este românesc. Asta înseamnă activități de design, inginerie, activități de dezvoltare, orice altceva, mașina este aici acum. Achiziții și orice altceva. De aceea Gilles este aici,” a explicat Denis le Vot scopul vizitei.
Gilles Le Borgne, cel care coordonează din acest an activitățile de industrializare ale grupului Renault, a explicat și el care este misiunea echipei cu care a venit. „Am început de ieri cu toate echipele din Rusia, Maroc, America de Sud, au fost aici, pentru că dezvoltăm acum un program uriaș, avem șase mașini, patru industrializări, și am fost toți în RTR (n.r. Renault Technologie Roumanie), unde sunt 4.000 de oameni în inginerie și 2.700 de oameni care aparțin Renault Group și desfășoară diferite activități. Primul din acest program va fi noul Duster, iar acesta va dura puțin mai mult de 156 săptămâni, va fi mai aproape de 190 săptămâni, dar următoarele mașini vor fi efectiv în trei ani de când am anunțat. Așadar, din șase mașini, cinci vor fi în trei ani, iar primul puțin mai mult.”
CITEȘTE ȘI Corespondență din München - Șeful Renault Group, Luca de Meo: Dacia este o marcă emoțională. Oamenii intră în mașină și miroase a nou!Duster vs. Bigster
Imediat discuția a trecut la subiectele importante, cum ar fi diferențele dintre următoarele două modele ale Dacia.
„Duster și Bigster vor fi diferite”, a spus Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada. „Duster este clar un crossover, clar va fi o versiune 4x4, desigur, va fi clar „rough & tough” (n.r. dur și cu un aspect robust), va face parte din gama Dacia, asta va rămâne. Bigster, cu 4,6 metri, va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru „cruising; pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster. Fiecare din mașini va fi diferită”.
I-am întrebat care dintre cele două mașini a fost desenată prima. Laurens van den Acker a încercat să evite un răspuns. „Ceea ce am arătat odată cu planul Renaulution a fost Bigster, dar deja aveam un ADN foarte puternic în cadrul programelor, cu echipele de design, dar sincer, aș vrea să păstrez puțin din surpriză pentru voi, altfel în următorii doi – trei ani nu mai avem mult de spus”. „Conceptul Bigster pe care l-am prezentat a fost un mare succes, iar Luca (n.r. de Meo, CEO Renault Group) vrea să-și țină promisiunile pe care le-am făcut și vă asigur că va arăta grozav și dați-ne voie să vă surprindem cu celălalt vehicul”.
„Cred că este prea timid”, a intervenit Denis le Vot, uitându-se la Laurens van den Acker. Putem să fim cool și să avem un design grozav fără costuri. Fac o treabă excelentă. Uitați-vă la mașina asta, Jogger. Gândiți-vă la Lodgy. Au același preț. Este vorba despre design”, spune Denis le Vot. „Și inginerie”, completează Le Borgne. „Puțină inginerie”, confirmă amuzat Le Vot. Și cu această ocazie cei trei au confirmat, la solicitarea Profit.ro, faptul că Dacia Duster 3 va fi prima mașină 4x4 dezvoltată pe platforma CMF-B a Alianței Renault Nissan Mitsubishi. Este o veste excelentă pentru fanii Duster, ținând cont de faptul că zvonurile de până acum susțineau că CMF-B nu va mai avea tracțiune 4x4.
Reamintim că, recent, în presa străină a apărut un set de fotografii dintr-un dosar înregistrat de Renault la un oficiu de brevete și mărci, despre care s-a spus că aparțin viitorului Duster, care a fost cel care a dat și aspectul conceptului Bigster.
Dacia Spring, producție în creștere
În ceea ce privește viitorul electrificării la Dacia, un subiect dicutat în repetate rânduri cu șefii Dacia, în ultimele luni, atât Denis le Vot, cât și Gilles Le Borgne au confirmat doar ceea ce știm cu toții. În 2035, mașinile Dacia vor respecta legislația europeană și vor fi toate electrice. La acel moment, uzina de la Mioveni nu va mai produce motoare pe benzină sau cutii de viteze, ci motoare electrice și, probabil, baterii. „Ar putea fi un nou ElectriCity”, a spus Le Borgne.
Până atunci, Dacia are deja un model electric, Spring, fabricat în China, care se confruntă, deocamdată, cu probleme de producție și nu face față cererii mari din Europa. I-am întrebat pe cei trei șefi ai mărcii dacă sunt semnale privind îmbunătățirea situației din fabrică, dat fiind faptul că primele comenzi vor fi onorate cu mari întârzieri, începând din octombrie. „Producția este în creștere. Acum am ajuns la 5.000 de unități pe săptămână sau aproximativ, iar în momentul în care vorbim avem 25.000 de unități produse, acum numărul este public. În acest moment, fabrica își crește producția (n.r. arată cu mâna semnul unui grafic imaginar, în creștere). Anul viitor situația va fi mai bună, cu siguranță” a încheiat Denis le Vot.