Toyota Motor a redus ținta de producție anuală cu 3%, respectiv cu 300.000 de vehicule, în condițiile în care creșterea numărului infecțiilor de Covid-19 a redus producția de componente în Vietnam și Malaezia, agravând lipsa de semiconductori la nivel mondial, transmite Reuters, preluată de News.ro.
"Este o combinație de coronavirus și semiconductori, dar în acest moment coronavirusul are impactul copleșitor", a declarat Kazunari Kumakura, un director al celui mai mare producător auto din lume, după ce compania și-a revizuit obiectivul de producție.
Spre deosebire de alți mari producători auto mondiali care au fost obligați mai devreme să reducă planurile de producție, Toyota a reușit să evite reducerile producției, deoarece a depozitat componente cheie de-a lungul unui lanț de aprovizionare rezistent la întreruperi, după cutremurul devastator din nord-estul Japoniei din 2011.
Anunțul de vineri al producătorului auto japonez este un nou semn că nicio parte a industriei auto mondiale nu a scăpat de efectele unei pandemii care a afectat vânzările și că le împiedică capacitatea de a profita de redresarea cererii care a urmat valurilor inițiale de Covid-19.
Vânzările de mașini din China au scăzut în august cu aproape o cincime față de anul anterior, deoarece au existat mai puține vehicule pe care oamenii să le cumpere.
Toyota se așteaptă acum să construiască 9 milioane de vehicule în anul până la 31 martie, în loc de 9,3 milioane. Compania nu și-a revizuit previziunile de profit operațional de 2,5 trilioane de yeni (22,7 miliarde de dolari) pentru anul fiscal.
În plus față de o reducere de 360.000 de vehicule a producției mondiale în septembrie, Toyota a anunțat vineri că va reduce producția cu încă 70.000 de unități în această lună și cu 330.000 în octombrie.
CITEȘTE ȘI OMS, mai pesimistă cu privire la capacitatea vaccinurilor de a pune capăt pandemiei Covid-19Compania speră să recupereze o parte din producția pierdută înainte de sfârșitul anului.
Cererea de cipuri a crescut în timpul pandemiei, companiile producătoare de electronice de consum încercând să răspundă cererii de smartphone-uri, tablete și alte dispozitive.
Dependența mare de fabricile producătoare de componente din Asia de Sud-Est este o problemă pentru Toyota, dar este, de asemenea, o problemă și pentru rivalii săi, care s-au luptat cu o aprovionzare cu cipuri "foarte volatile și strânse", conform descrierii Volkswagen.