Echipa americană de Formula 1 Haas și Toyota au anunțat un parteneriat tehnic multianual, în cadrul căruia cel mai mare constructor auto japonez revine în cursele de Grand Prix pentru prima dată după 2009, relatează Reuters.
Cea mai mică echipă de pe grila de start va continua să utilizeze motorizările Ferrari și să colaboreze îndeaproape cu Maranello, precum și cu partenerul Dallara pentru proiectarea șasiului, după ce în luna iulie a fost convenită prelungirea contractului până la sfârșitul anului 2028, arată News.ro.
Parteneriatul cu Toyota Gazoo Racing, divizia de motorsport a constructorului de automobile, începe imediat cu aplicarea mărcii pe mașinile pilotate de Nico Hulkenberg și Kevin Magnussen la Marele Premiu al SUA de săptămâna viitoare din Austin, Texas.
Toyota Gazoo Racing va deveni partenerul tehnic oficial al Haas, ambele părți împărtășind expertiză, cunoștințe și resurse.
Constructorul auto japonez va furniza servicii de proiectare, tehnice și de producție și va folosi parteneriatul pentru a dezvolta tineri piloți, ingineri și mecanici printr-un program de testare a mașinilor anterioare.
Toyota, care a băgat bani în Formula 1 între 2002-09 cu o echipă care nu a reușit să câștige nicio cursă, a declarat că nu există niciun plan de a construi un motor sau de a avea din nou o echipă de uzină.
„Să avem un lider mondial în sectorul auto care susține și lucrează alături de organizația noastră, încercând în același timp să-și dezvolte și să-și accelereze propria expertiză tehnică și de inginerie - este pur și simplu un parteneriat cu beneficii evidente pentru ambele părți”, a declarat directorul japonez al Haas, Ayao Komatsu.
Toyota este activă în campionatul mondial de raliuri și în cursele de anduranță, dar președintele companiei, Akio Toyoda, a declarat într-o conferință de presă pe circuitul Fuji că dorește să deschidă o cale pentru piloții japonezi de a conduce cele mai rapide mașini din lume.
Haas, a șaptea în clasamentul actual, va avea o linie complet nouă anul viitor, formată din francezul Esteban Ocon și debutantul britanic Oliver Bearman, rezerva Ferrari care a concurat de două ori în acest sezon ca înlocuitor la Ferrari și Haas.