România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE), din Europa Centrală și de Est, în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia, arată Raportul "European Ecommerce 2024", citat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului, în 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creștere față de anul precedent, de la 3,17% din PIB, scrie Agerpres.
"Această evoluție subliniază reziliența și capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale. Există un potențial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populație efectuând cel puțin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunități majore pentru dezvoltarea sectorului de comerț electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât și internaționale", susțin reprezentanții ARMO.
Pentru 2024, estimările din raport indică o creștere spre 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, până la o valoare de 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se anticipează că procentul populației care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, ceea ce reflectă tendința de digitalizare și preferința tot mai mare a consumatorilor români pentru comerțul online.
Raportul European Ecommerce 2024 a fost comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce, și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.