Toyota se pregătește pentru un an de excepție, având deja anunțate recorduri de vânzări pentru primele luni ale anului. În februarie, vânzările globale au depășit cu peste 10 procente volumul din 2022.
Toyota a vândut în luna februarie un total de 856.376 autovehicule la nivel mondial, ceea ce reprezintă o creștere de 10,5% față de luna similară din 2022 și încă un ps spre un an cu rezultate record. Marca Toyota (inclusiv Lexus) a reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor, cu 773.271 unități, în creștere cu 10,3%.
Cea mai importantă creștere a fost înregistrată pe piața internă, Japonia, unde cele 213.698 au marcat un avans de 38,3%, după ce anul trecut criza de semiconductori coborâse această piață la un nivel scăzut. Pe piețele externe, creșterea a fost de 3,6%, volumul de 642.678 fiind de asemenea un record pentru luna februarie.
Producția din a doua lună a anului a urcat cu numai 1,4%, la un total de 896.712 autovehicule, din care 372.932 de vehicule au fost produse în uzinele din Japonia. În uzinele din celelalte țări, producția a scăzut ușor (-1,4%) la 523.780 de vehicule. O mențiune pentru producția din Europa, care a scăzut dramatic cu 40% în luna februarie (36.294 de vehicule), ca urmare a problemelor de aprovizionare invocate de constructor, un rol pentru declin avându-l închiderea uzinei din Rusia.
În primele două luni, Toyota a vândut 1,65 milioane de autovehicule, cu 3,2% mai multe decât anul trecut, dar cu o scădere de 2,8% pe piețele externe, din cauza rezultatelor din luna ianuarie. Creșterea totală vine din performanța înregistrată pe piața internă, unde cele 400.696 de vehicule vândute au reprezentat o creștere de 28 de procente.
Producția întregului grup japonez are până acum o majorare de 4,6% față de nivelul de anul trecut, cu un volum de mașini care s-a ridicat la 1,71 milioane de unități, din cre 1,05 milioane au fost produse în afara Japoniei.
Potrivit datelor detaliate ale companiei, vânzările de vehicule electrificate ale Toyota și Lexus s-au ridicat la 509.840 de vehicule, în primele două luni ale anului, însă doar 9.016 au fost pur electrice, marea mjoritate fiind livrate în afara Japoniei (8.512 unități). De asemenea, numărul de vehicule plug-in hybrid a fost și el redus, 12.228 unități, din caare doar 2.477 au fost vândute în Japonia. Toyota a mai vândut și 620 de automobile cu hidrogen (FCEV), din care 537 în afara Japoniei. Restul de vehicule electrificate, 487.000, au fost hibride clasice sau mild-hybrid.