Cel mai vândut automobil electric din întreaga lume este în acest moment un vehicul chinezesc, acesta depășind în 2017 tradiționalul lider, Nissan Leaf. Tesla are două modele în primele cele mai vândute 10 mașini electrice din lume.
Nissan Leaf nu mai este cel mai vândut automobil electric din lume, potrivit datelor înregistrate de Jato Dynamics de pe cele mai importante piețe globale, locul acestuia fiind preluat de BAIC EC, un automobil fabricat în China de BAIC Motor (Beijing Automobile Industry Holding Co.).
BAIC Motor este în acest moment compania auto cu cea mai mare cotă de piață din China (circa 25%), extinzându-și vânzările și în alte țări asiatice. Deținută de municipalitatea din Beijing (prin intermediul BAIC Group), BAIC Motor are printre acționari pe Daimler AG, cu 10% din acțiuni. În același timp, BAIC este compania care a cumpărat rămășițele mărcii suedeze Saab, transformând-o în mașină electrică, sub brandul Senova.
CITEȘTE ȘI Primele prețuri Dacia Duster, în Franța. Versiunea de bază va costa la fel ca prima generație, dar vor crește prețurile opționalelorSeria de modele BAIC EC180 s-a vândut anul acesta în 37.900 de exemplare, cele mai multe fiind livrate pe piața chineză, care a crescut anul acesta cu 50% față de anul trecut.
Modelul BAIC EC180 este o mașină foarte mică, cu o lungime de 3,67 metri, o lățime de 1,63 metri și înălțime de 1,51 metri. Construită pe o platformă ieftină, cu suspensie rigidă și frâne pe tambur, mașina cântărește doar 1 tonă (1.050 kg) și este propulsată de un motor electric de 54 kW, care dispune de un cuplu instantaneu de 180 Nm. Bateria folosită este Li-Ion, de 25,6kW, care permite 2000 de cicluri de încărcare, ceea ce înseamnă că, la o utilizare zilnică, după 5 ani și jumătate este epuizată. Autonomia maximă este de 160 km, iar viteza maximă este de 125 km/h, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h de 13 secunde. Prețul să de vânzare în China, cu subvențiile acordate de stat, este de aproximativ 19.000 de euro.
Al doilea cel mai vândut automobil electric din lume în 2017 este Nissan Leaf, fostul lider, mașina electrică vândută de japonezi fiind, în același timp, cel mai vândut vehicul electric din istorie, cu peste 250.000 de unități în cei aproape 7 ani de la lansarea sa. În primele 9 luni din 2017, Leaf s-a vândut în 35.700 unități, mai puține decât anul anterior din cauza schimbării de generații. Noul Leaf a fost lansat deja în această toamnă și are rezultate foarte bune deja.
Al treilea model vândut la nivel global este Tesla Model S, automobilul revoluționar mai ales prin tehnologiile de la bord, în același timp și cel mai scump vehicul electric din clasamentul celor mai vândute. Datele Jato arată că au fost livrate clienților 33.200 exemplare Tesla Model S în intervalul ianuarie – septembrie.
CITEȘTE ȘI BMW i3, cea mai cumpărată mașină electrică din România. Piața de vehicule electrice a crescut de 3 ori față de anul trecutMărcile chinezești au în Top 10 alte patru reprezentante, volumul uriaș al pieței din China având influență majoră în aceste cifre, mai ales că unele dintre aceste mașini nu se mai vând în altă țară din lume.
Dintre modelele non-chinezești se mai află în clasament Tesla Model X, pe locul 5, cu 23.500 unități, Renault Zoe, pe locul 6, cu 23.200 unități, și Chevrolet Bolt EV, pe locul 9, cu 16.000 de autoturisme vândute. În total, cele mai vândute 10 automobile electrice din lume au cumulat vânzări de 255.300 exemplare, la nivel global.
Potrivit datelor preliminare, numărul total al autovehiculelor electrice vândute în acest an în întreaga lume a depășit 775.000 de unități, în primele trei trimestre, volum care include însă și hibridele cu încărcare la priză.